تکنولوژی

رونمایی اوپو از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ واتی

شرکت اوپو ساعاتی پیش از استاندارد شارژ سریع ۱۵۰ واتی SuperVOOC رونمایی کرد.

اوپو مدعی شد که به لطف این فناوری، می‌توان در مدت زمان ۵ دقیقه، شارژ یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری را از صفر به ۵۰ درصد رساند. همچنین مدت زمان پر شدن کامل شارژ این باتری نیز برابر با ۱۵ دقیقه عنوان شده است.

قرار است از این فناوری برای اولین بار در یکی از گوشی‌های جدید اوپو که هنوز نام آن اعلام نشده و اواخر امسال معرفی خواهد شد، استفاده شود. هنوز جزییاتی در خصوص مشخصات این گوشی منتشر نشده و مشخص نیست که آیا در قامت یک پرچمدار عرضه خواهد شد یا به عنوان یکی عضو جدید از خانواده گوشی‌های میان‌رده سری نورد این شرکت معرفی می‌شود.

همچنین شرکت Realme نیز از فناوری شارژ سریع ۱۵۰ واتی UltraDart خود پرده برداشت و ادعاهایی مشابه با اوپو را در خصوص مدت زمان انتظار برای پر شدن شارژ دستگاه مطرح کرد. اما تفاوت آن با اوپو در این است که نام محصول جدید خود را که قرار است مجهز به این فناوری عرضه شود، اعلام کرد: ریل‌می‌جی‌تی نئو 3.

شارژ سریع ۱۵۰ واتی تقریبا دو برابر فناوری شارژ ۸۰ واتی است که اخیرا شرکت‌های وان‌پلاس و اوپو در گوشی‌های پرچمدار جدید خود استفاده کرده‌اند. اوپو پیشتر و در سال ۲۰۲۰، از فناوری ۱۲۵ واتی SuperVOOC خود رونمایی کرد که تاکنون چند دستگاه معدود مجهز به این فناوری عرضه شده‌اند.

ناگفته نماند که اخیرا شرکت شیائومی‌از گوشی ۱۱تی پرو خود که از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی بهره می‌برد، پرده برداشت که به گفته این شرکت، می‌تواند باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری دستگاه را در ۱۷ دقیقه از صفر به ۱۰۰ درصد برساند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا