ایران

راه‌حل زارع‌پور درباره کمبود نیروی انسانی متخصص: میتوانیم صادرکننده نیروی انسانی باشیم

دشواری‌های اقتصادی و شرایط چشمگیر کشورهای خارجی در جذب نیروهای متخصص طی سالهای اخیر، سیلی از جوانان ایرانی را مجاب به مهاجرت کرده است و حالا مدیران بسیاری از کسب‌وکارها، خصوصا کسب‌وکارهای فعال در صنعت دیجیتال، بحران نیروی انسانی را یکی از جدی‌ترین چالش‌های خود دانسته‌اند. آنها پیش‌بینی می‌کنند که در صورت بهبود نیافتن شرایط و تصویب طرح صیانت، شرایط به مراتب بدتر شود. با اینحال وزیر ارتباطات به تازگی و در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در پاسخ به این دغدغه فعالان حوزه ICT گفت: اگر به درستی عمل کنیم و نیروهای ماهر خوبی در این حوزه تربیت کنیم، نباید نگران این موضوع باشیم و ضمن تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور، می‌توانیم صادرکننده نیروی انسانی ماهر هم باشیم.

به گزارش وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، عیسی زارع پور در دیدار با شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، از تمامی فعالان این حوزه خواست با تمام توان برای تحقق اقتصاد دیجیتال در کشور تلاش کنند. در ابتدای این نشست، اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به مشکلاتی مانند مهاجرت نخبگان و متخصصین حوزه ICT، موضوعات مربوط به صنف و اتحادیه و از دست رفتن زمان توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور اشاره کردند.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات بعد از طرح مسائل و مشکلات از طرف اعضای این شورا با اشاره به اینکه اقتصاد جدید مبتنی بر ICT است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده این مشکلات در نهایت در کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت بررسی و حل خواهد شد. بعد از حل مشکلات پیش رو باید تمام امکانات کشور و بخش ICT برای تحقق شبکه ملی اطلاعات که زیرساخت اصلی اقتصاد دیجیتال است بسیج شود.

وی با اشاره به استقبال نسل جدید در دانشگاه‌ها از رشته فناوری اطلاعات، افزود: باید نگاه‌ها را در این حوزه تغییر داد و اگر فناوری اطلاعات را به عنوان زیرساخت اصلی کشور ندانیم در آینده دچار بحران می‌شویم. دولت سیزدهم نیز نگاه ویژه و فرصت‌محوری به این حوزه دارد و حل بسیاری از مشکلات کشور را تنها از طریق فناوری اطلاعات میسر می‌داند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از فعالان صنعت ICT کشور خواست در کمیته‌های تخصصی کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت برای ارائه نظرات و ایده‌های خود حضور فعالی داشته باشند و گفت: امیدواریم با فعالیت کارگروه اقتصاد دیجیتال بتوانیم موانع کسب‌وکارهای این حوزه را برطرف کنیم و به سرعت به قطب اقتصاد دیجیتال منطقه تبدیل شویم.

زارع‌پور درباره نگرانی مهاجرت نیروی انسانی ماهر در این حوزه نیز افزود: اگر ما به درستی عمل کنیم و نیروهای ماهر خوبی در این حوزه تربیت کنیم نباید نگران این موضوع باشیم و می‌توانیم این چالش را به فرصت تبدیل کنیم و ما ضمن تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور، صادرکننده نیروی انسانی ماهر هم باشیم.

 

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. Ищете надежного подрядчика для устройства стяжки пола в Москве? Обращайтесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предлагаем услуги по залитию стяжки пола любой сложности и площади, а также гарантируем быстрое и качественное выполнение работ.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا