ایراناینترنت

وزیر ارتباطات : نمودار منتشر شده درباره کاهش پهنای باند جعلی است

در حالی که انتقاد کاربران از وزارت ارتباطات در زمینه افت کیفیت اینترنت طی روزهای اخیر بالا گرفته٬ وزیر ارتباطات با انتشار یک نمودار در یک شبکه اجتماعی بومی نسبت به انتشار یک نمودار کاهش پهنای باند انتقاد کرد.

عیسی زارع‌پور در صفحه شخصی خود با جعلی خواندن نمودار منتشر شده درباره کاهش پهنای باند نوشت: «یکی از جعلیات رایج در فضای مجازی «فیک‌نیوزها» هستند. خبرهای جعلی که گاهی آنقدر باورپذیر آماده می‌شوند که ممکن است طیف بزرگی از جامعه باور و بر اساس آن قضاوت کنند یا تصمیم بگیرند.»

وزیر ارتباطات افزود: اگر بخواهم نمونه‌ای در روزهای اخیر مثال بزنم این دو شکل‌اند. شکل بالا «نمودار ترافیک سایت ساز گوگل است که در دو هفته گذشته افت کرده و به هیچ وجه نشان‌دهنده ترافیک کل گوگل نیست. در حالی که در فضای مجازی و برای حقیقت نشان دادن یک دروغ، از آن به عنوان «نمودار ترافیک کل سرویس‌های گوگل در ایران» و حتی به عنوان «وضعیت پهنای باند بین الملل کشور» استفاده شده است.»

وزیر ارتباطات : نمودار منتشر شده درباره کاهش پهنای باند جعلی است

 

وزیر ارتباطات در ادامه نوشت: تصویر بالا نمودار واقعی ترافیک یکی از سرویس‌های پرکاربرد گوگل یعنی «جستجوی گوگل» در همان بازه زمانی است که اگر سایر سرویس‌ها را هم انتخاب و بررسی کنید، نمودار آن مشابه همین بوده و در طول این دو ماه اخیر هیچ تغییری نکرده است.

زارع پور یکی از راه‌های مقابله با فیک‌نیوزها را تقویت «تفکر نقاد» دانست و تاکید کرد: تفکر نقاد به ما کمک می‌کند تا پیش از آنکه در فضای مجازی چیزی را بپذیریم درباره منبع، گوینده و هدف آن کنجکاو شویم و کنکاش کنیم.

منبع
مهر

نوشته های مشابه

‫1,155 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا