تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

قابلیت لایک استوری به اینستاگرام اضافه شد

اینستاگرام به‌ تازگی عرضه قابلیتی جدید به نام «لایک خصوصی استوری» را به پلتفرم خود اضافه کرده که افراد می‌توانند بدون نیاز به ارسال پیام در دایرکت، استوری‌های کاربران را لایک کنند.

تا پیش از این، هرگونه واکنش در قبال استوری‌های دیگران اعم از ارسال ایموجی یا متن، به صورت پیام در اینباکس دایرکت ظاهر می‌شد که اکنون با این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند علاقه یا همان لایک خود به یک استوری را بدون آنکه این موضوع به دایرکت ارسال شود، به شخص ارسال‌کننده استوری نشان دهند.

در همین رابطه، ادام موسری مدیر اینستاگرام با انتشار پیامی‌ویدیویی عنوان کرد که با توجه به امکان جدید، دکمه قلب میان کادر ارسال پیام و دکمه موشک کاغذی ظاهر خواهد شد که با  ضربه زدن روی آن، می‌توان یک استوری را بدون ارسال پیام دایرکت، لایک کرد.

به گفته موسری، این لایک‌ها هرگز به دایرکت فرد ارسال‌کننده استوری اضافه نخواهد شد و صرفا به صورت فهرستی همانند مشاهده‌کنندگان استوری ظاهر خواهد شد.

با این حال، برخلاف لایک‌های پست‌های کاربران در صفحه اصلی، تعداد لایک‌های خصوصی استوری اینستاگرام نمایش داده نمی‌شود. اینستاگرام در طی ماه‌های اخیر، قابلیت مخفی کردن تعداد لایک‌ها را نیز به صورت آزمایشی عرضه کرده و کاربران می‌توانند در صورت تمایل، به دیگر افراد اجازه دهند که تعداد لایک‌های پست‌هایشان را مشاهده کنند.

همچنین دیگر کاربران قادر به مشاهده تعداد لایک‌های استوری‌ها نخواهند بود و تنها شخص ارسال‌کننده می‌تواند به این جزییات دسترسی داشته باشد. این قابلیت قطعا با استقبال کاربران مواجه خواهد شد چراکه می‌تواند تا حد زیادی، از دریافت پیام‌ها در دایرکت و از شلوغ شدن آن جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا