گوگل

لامپ هوشمند گوگل dLight مجهز به گوگل اسیستنت معرفی شد

این محصول فقط در اختیار کارکنان گوگل قرار داده خواهد شد

گوگل به تازگی از یک لامپ هوشمند با قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت رونمایی کرد.

محصولی تحت عنوان dLight که تصویری از آن توسط بن گلد (Ben Gold)، یکی از طراحان شرکت گوگل در توییتر منتشر شده است. اما طبق توییت بن گلد، این لامپ صرفا برای استفاده کارکنان گوگل طراحی شده و قرار نیست روانه بازار شود.

این لامپ پیشرفته، از یک پایه دایره‌ای بهره می‌برد و به صورت استوانه‌ای طراحی شده است. نور سفید این لامپ نیز تقریبا با نور لامپ‌هایی که در فروشگاه‌های اپل به کار رفته، برابری می‌کند.

طراحی dLight نیز به گونه‌ای است که می‌توان محل تابش نور را تنظیم و محدود کرد به طوری که می‌توان با تنظیم آن، نور را روی میز متمرکز کرد و یا در حین برقراری تماس‌های تصویری، روی چهره تاباند. همچنین چند گزینه نیز برای تنظیم دمای نور روی این ساعت تعبیه شده است.

اسناد ثبت‌شده در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نشان می‌دهد که این لامپ از قابلیت اتصال به اینترنت بهر می‌برد و با توجه به لوگوی Hey Google درج‌شده روی بدنه آن، می‌توان گفت که از دستیار صوتی گوگل اسیستنت نیز پشتیبانی می‌کند.

اگرچه در تصویر منتشر شده، هیچ رد و نشانه‌ای از درگاه USB-C مشاهده نمی‌شود اما طبق گفته گوگل، dLight به یک درگاه USB-C مجهز شده و از قابلیت دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز برخوردار است.

همانطور که اشاره شد، این محصول صرفا در اختیار کارکنان گوگل قرار داده خواهد شد. این شرکت پیشتر نیز محصولاتی از این دست را طراحی و تولید کرده که از جمله آنها می‌توان به سال ۲۰۱۷ و ساخت هدفونی ویژه اشاره کرد که هرگز به بازار راه نیافت.

به گفته گوگل، کارکنان این شرکت که در آمریکا زندگی می‌کنند، می‌توانند dLight را به صورت رایگان سفارش داده و دریافت کنند. گفته می‌شود که این اقدام، تلاشی از سوی گوگل برای ارتقای شرایط و بستر کاری کارکنان در روزهای دورکاری و کار در منزل است.

در حال حاضر و با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا، تعدادی از کارکنان گوگل همچنان به صورت دوکاری فعالیت می‌کنند و تاکنون هیچ دستوری برای بازگشت آنها و حضور فیزیکی در محل کار صادر نشده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا