گوگل

آیکون گوگل کروم پس از ۸ سال تغییر کرد

اگر اخیرا جدیدترین نسخه از مرورگر گوگل کروم را دانلود کرده باشید، احتمالا متوجه تغییراتی در طراحی آیکون این برنامه شده‌اید.

گوگل به‌تازگی و پس از حدود هشت سال، آیکون مرورگر گوگل کروم خود را به‌روزرسانی کرده است. اگرچه این تغییر چشمگیر نیست و شاید بسیاری از کاربران در نگاه اول، متوجه آن نشوند اما الوین هو، یکی از طراحان گوگل، چنین نظری ندارد و جزییاتی را در خصوص تغییرات این طراحی جدید منتشر کرده است.

به گفته هو، گوگل در این طراحی، سایه‌هایی را که پیشتر بخشی از آیکون مرورگر بودند، حذف کرده است. در واقع، برای این آیکون جدید از طراحی به اصطلاح صاف‌تری بهره برده که با طراحی دیگر آیکون‌ها و محصولات این شرکت همخوانی بیشتری دارد.

همچنین نسبت‌های آیکون جدید گوگل کروم تغییر کرده و رنگ‌های تشکیل‌دهنده آن نیز روشن‌تر شده است. اما تغییر بارز در این طراحی، شیب‌های ظریفی است که به بخش‌های سبز و قرمز آیکون اضافه شده است.

الوین هو، طراح گوگل معتقد است که این شرکت در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده که سایه‌های این دو رنگ وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، ارتعاش رنگی ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. به گفته هو، با این تغییرات، می‌توان ارتباط بهتری با آیکون جدید گوگل کروم برقرار کرد.

البته این تغییرات با توجه به نوع سیستم عامل تا حدی متفاوت خواهد بود. به گفته هو، گوگل آیکون مرورگر کروم را با توجه به پلتفرم‌های مختلف بهینه‌سازی کرده که برای مثال در پلتفرم مک او اس، این آیکون از حالت سه‌بعدی بیشتری به نسبت سایر پلتفرم‌ها بهره می‌برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا