تکنولوژیمتا

پیتر تیل از هیات مدیره «متا» کنار می‌رود

چهره جنجالی سیلیکون ولی قبلا بخش عمده سهامش در فیسبوک را فروخته بود

پیتر تیل، میلیاردر و  سرمایه‌گذار جنجالی و یکی از نخستین سرمایه‌گذاران فیسبوک قصد دارد از سمت خود در هیات مدیره این شرکت کناره‌گیری کند.

تیل به خاطر طرفداری‌اش از ترامپ زبانزد سرمایه‌گذاران و فعالان سیلیکون ولی است او همچنین یکی از افراد مشهور سرمایه‌گذار تحت عنوان مافیای سیلیکون ولی هم هست.

خروج این چهره شناخته‌شده و تاثیرگذار از تیم مدیریت متا در حالی رقم می‌خورد که این شرکت این روزها با بحران‌های دیگری نیز دست و پنجه نرم می‌کند. از جمله تغییرات حریم خصوصی کاربران اپل باعث صدمه زیادی به فیسبوک شده و شاهد افت قابل توجه ارزش این شرکت در بازار سهام بوده‌ایم.

پیتر تیل از همان روزهای نخست تاسیس فیسبوک و به عنوان یک سرمایه‌گذار به این شرکت ملحق شد. وی در آوریل سال ۲۰۰۵، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را به این شرکت نوپا در آن زمان، کمک کرد و چیزی حدود ۱۰ درصد از سهام این شرکت را به نام خود زد.

فعالیت‌های تیل ، او را به یکی از شخصیت‌های مورد اعتماد مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک تبدیل کرد و به گفته زاکربرگ، نقش وی در نحوه هدایت و رهبری این شرکت بسیار پررنگ بود. همچنین از این میلیاردر به عنوان مغز متفکر پشت برخی تصمیم‌های حساس فیسبوک و از اعضای تاثیرگذار هیئت مدیره یاد می‌شود.

زاکربرگ در واکنش به تصمیم تیل برای جدایی از این شرکت گفت: من عمیقا از او برای همه کارهایی که برای شرکتمان انجام داده، سپاسگزارم. او در شرایطی که کمتر کسی به ما اعتماد داشت، معقتد بود که موفق می‌شویم و درس‌های زیادی در مورد تجارت، اقتصاد و جهان از او آموختم.

فیسبوک که در سال گذشته نام خود را به متا تغییر داد، اعلام کرد که در ساختار جدید، تیل به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انتخاب نخواهد شد. این شرکت در ماه گذشته، تونی خو، مدیرعامل DoorDash را به تیم هیات مدیره خود اضافه کرد.

زاکربرگ درباره تیل گفته است : ما همواره می‌دانستیم که او در مقطعی، ترجیح میدهد زمان خود را به امور دیگری اختصاصی دهد . بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این کارها مربوط به حوزه سیاست می‌شود.

گفته می‌شود تیل که پیشتر به عنوان یکی از مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بوده، با جدا شدن از فیسبوک قصد دارد تا تمرکز خود را روی انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا متمرکز کند.

پیتر تیل علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و جمع‌آوری کمک‌های مالی، شرکت سرمایه‌گذاری Founders Fund را نیز رهبری می‌کند و یکی از بنیانگذاران پی‌پل (PayPal) نیز محسوب می‌شود.

تیل همچنین بنیانگذار شرکت مرموز پالانتیر هم هست که در زمینه‌های اطلاعاتی و جاسوسی به نهادهای دولتی آمریکا خدمات ارایه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا