ارز دیجیتالتکنولوژی

با افت قیمت بیت کوین آیا اکنون بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال است؟

اگر از ابتدای 2022 شما 1000 دلار بیت کوین خریدید اکنون ارزش آن 800 دلار است

بیت کوین از ابتدای 2022 روزهای سختی را گذرانده و همین روی سرمایه‌گذاران روی ارزهای دیجیتال تاثیر گذاشته است.

هفته گذشته بیت کوین به 33 هزار دلار رسید هرچند از آن زمان تاکنون تا حدودی افزایش یافته و امروز – تا لحظه نوشتن این مطلب در سات 13 روز شنبه به 37 هزار و 650 دلار رسیده است.

ارزش ارزهای دیجیتال از سال گذشته در همین تاریخ حدود 20 درصد و از ماه نوامبر تاکنون نزدیک به 40 درصد افت کرده است.

این بدان معناست که اگر سرمایه‌گذاران از ابتدای سال 2022 مبلغی برابر با 1000 دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده باشند اکنون ارزش سرمایه آنها به 780 دلار رسیده است.

هرچند این میزان افت در میزان ارزش ارزهای  دیجیتال ممکن است ترسناک به نظر برسد اما در عین حال برای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باشند فرصت بسیار خوبی هم هست.

مرتبط: کنترل بیت کوین در اختیار تعداد محدودی از سرمایه‌گذاران است

تیرون رز مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اونرمپ که یک پلتفرم مشاوره‌ای در زمینه کریپتو است می‌گوید: اگر چیزی به حراج گذاشته شده و شما آن را دوست دارید  باید آن را بخرید.

هرچند به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال در تلاش سختی برای به دست آوردن ارزش بیشتر هستند اما بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که ارزهای دیجیتال امسال از پتانسیل رشد قابل توجهی برخوردارند.

آنتونی ترنچف هم بنیانگذار پلتفرم وام دهی نکسو ( NEXO) به CNBC می‌گوید: من معتقدم بیت کوین امسال به 100 هزار دلار خواهد رسید و این احتمالا حتی تا نیمه‌های امسال ( 2022 )  رخ خواهد داد.

برخی تحلیل‌گران دیگر نیز چنین پیش بینی‌های مشابهی دارند. مت هوگان افسر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت بیت وایز ( Bitwise Asset Management) در ماه اکتبر در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته بود که بیت کوین در سال 2022 به 100 هزار دلار خواهد رسید.

یکی از دلایل اصلی چنین پیش بینی‌های خوشبینانه‌ای درمورد بیت کوین وسایر ارزهای دیجیتال استفاده و پذیرش بیت کوین در زمینه پرداخت در حوزه‌های مختلف است.

تیرون رز می‌گوید: ما هنوز به طور گسترده شاهد انطباق ( بخشهای پرداختی ) با بیت کوین نیستیم اما پذیرش بیت کوین به شکل گسترده‌ای در حال رشد است و در حال حاضر فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کریپتو است.

با این حال متخصصان مالی معتقدند که صرف اینکه ارزهای دیجیتال اکنون در شرایط پایین قیمتی به سر می‌برند نباید بدون استراتژی و ناگهانی در آن سرمایه‌گذاری کرد.

ایفوری جانسون یک برنامه ریز مالی و بنیانگذار دیلنسی ولس منیجمنت می‌گوید:  اگر سرمایه‌گذاری در کریپتو بخشی از اهداف بلند مدت شما نیست نباید صرف پایین بودن قیمت آن را خریداری کنید. اما اگر شما یک افق 10 ساله سرمایه گذاری دارید اکنون زمان خوبی برای خرید است.

مرتبط: استخراج بیت کوین چند درصد از برق جهان را مصرف می‌کند؟

جانسون معتقد است سرمایه‌گذاران باید دلایل واضحی برای خرید کریپتو داشته باشند و صرف کاهش ارزش آن دلیل کاملی بریا خ رید نیست. قبل از خرید باید مشخص شود که چه بخش از دارایی خود را می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید تا ریسک‌های آن را به حداقل برسانید. به گفته جانسون سرمایه‌گذاران باید قبل از خرید از ریسکی که برای این سرمایه‌گذاری برمی‌دارند آگاه باشند.

به عقیده متخصصان فضای کریپتو بسیار متلاطم است و سرمایه‌گذاران باید حتی انتظار داشته باشند که ارزش کریپتو ممکن است باز هم کمتر شود پس باید بخشی از سرمایه خود را در این حوزه قرار دهید که بدون آ‌ن هم بتوانید روزگار خود را بگذرانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا