گوناگون

همه چیز در مورد آزمون آیلتس

 تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

سازمان‌ها و مراکز بسیاری در سراسر جهان به آزمون آیلتس اعتماد دارند، بنابراین وقتی در این آزمون شرکت می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که آیلتس توسط مؤسسات آموزشی، کارفرمایان، دولت‌ها و نهادهای حرفه‌ای در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. آیلتس به‌عنوان یکی از پیش‌گامان آزمون چهار مهارت زبان انگلیسی در ۳۰ سال گذشته است که حتی امروزه نیز یکی از استانداردهای تعیین سطح زبان انگلیسی محسوب می‌شود. آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر گفتمان، یکی از مراکز معتبر برای برگزاری کلاس‎های آیلتس است. این مجموعه با در اختیار داشتن اساتید باتجربه آمادگی شما را برای آیلتس دو چندان می‎کند.

 تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال 
تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

آشنایی با آیلتس

آیلتس توسط برخی از کارشناسان برجسته ارزیابی زبان، در جهان ایجاد شده است و طیف کاملی از مهارت‌های انگلیسی مورد نیاز برای موفقیت در شغل جدید یا تحصیل در خارج از کشور را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
داوطلبان بر اساس عناصر زیر ارزیابی خواهند شد:
• شنیداری (لیسنینگ – Listening)
• خواندن (ریدینگ – Reading)
• نوشتن (رایتینگ – Writing)
• صحبت کردن (اسپیکینگ –  Speaking)

انواع آزمون آیلتس

دو آزمون آیلتس وجود دارد، آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال یا عمومی. داوطلبان اغلب در مورد انتخاب نوع مناسب آزمون که می‌تواند شرایط تحصیلی یا شغلی آن‌ها را برآورده کند، سردرگم هستند. برای شرکت در هر یک از آزمون‌های آیلتس، آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر گفتمان، دوره‌هایی را برگزار می‌کند. با بررسی توانایی و میزان مهارت خود می‌توانید در یکی از این دوره‌ها شرکت و در آیلتس نمره بالایی کسب کنید. ما در این بخش تفاوت تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال را بررسی میکنیم.

معرفی آیلتس آکادمیک

این آزمون برای دانش‌آموزانی مناسب است که می‌خواهند مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از یکی از دانشگاه معتبر بین‌المللی دریافت کنند. آزمون آیلتس آکادمیک کمی سخت‌تر از آزمون جنرال است.

معرفی آیلتس جنرال

این آزمون برای داوطلبانی مناسب است که می‌خواهند در مقاطع تحصیلی غیردانشگاهی در کشورهای خارجی تحصیل کنند. همچنین می‌توان این آزمون را برای مقاصد کاری یا سایر آموزش‌های شغلی نیز در نظر گرفت. این آزمون شامل مهارت‌های روزمره زبان انگلیسی است که یک فرد در محیط اجتماعی و محیط کار به آن نیاز دارد.

فرمت برگزاری آزمون آیلتس

همان طور که بیان شد، آزمون آیلتس چهار بخش خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیداری دارد. داوطلبانی که در آزمون‌های آکادمیک و جنرال شرکت می‌کنند، آزمون‌های  Speaking و Listening یکسانی دارند و تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال در آزمون‌های Reading و Writing است. بخش‌های Listening، Reading و Writing تمامی آزمون‌های آیلتس در یک روز انجام می‌شوند، در حالی که بخش Speaking را می‌توان یک هفته قبل یا بعد از سایر بخش‌ها ارائه داد. برای پیشرفت بیشتر در این ۴ مهارت اصلی، می‎توانید در کلاس‌های حضوری و آنلاین آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر گفتمان، شرکت کنید.

تفاوت در آزمون آیلتس آکادمیک و عمومی

آزمون  Speaking

آزمون صحبت کردن   (Speaking) آیلتس، برای آکادمیک و جنرال یکسان است. زمان آزمون ممکن است از ۱۱ تا ۱۴ دقیقه متفاوت باشد، زیرا نیاز به بحث رودررو در مورد یک موضوع مشخص دارد. در این آزمون، متقاضی توسط یک فرد تایید شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

آزمون Listening

مدت زمان آزمون شنیداری (Listening) آیلتس تقریباً نیم ساعت است و ده دقیقه اضافی برای انتقال پاسخنامه شما در نظر گرفته شده است. این بخش دارای ۴ زیربخش است که هر بخش شامل ۱۰ سؤال در زمینه‌های اجتماعی، آموزشی و تربیتی است. در این مرحله در هر بخش ارائه شده باید به صدای پخش شده  گوش دهید و به سوالات پاسخ دهید. پس از اتمام آزمون می‌توانید پاسخ‌های خود را بررسی کنید.

آزمون  Writing

آزمون نوشتن (Writing) آیلتس، برای داوطلبان آزمون عمومی آیلتس و داوطلبان آیلتس آکادمیک متفاوت است.

آزمون Writing آیلتس جنرال:

  • مدت زمان این آزمون یک ساعت است.
  • در مرحله اول، داوطلبان با موقعیتی مواجه می‌شوند که از آن‌ها خواسته می‌شود نامه‌ای بنویسند. این نامه ممکن است شخصی، نیمه رسمی یا رسمی باشد.
  • در مرحله دوم، از داوطلبان خواسته می‌شود تا در پاسخ به یک دیدگاه، استدلال یا مشکل، مقاله‌ای بنویسند.

 آزمون Writing آیلتس آکادمیک:

  • مدت زمان این آزمون یک ساعت است.
  • در مرحله اول، از داوطلبان خواسته می‌شود تا در حدود ۲۰ دقیقه، اطلاعات بصری که ممکن است شامل جدول، نمودار، گراف و غیره باشد را شرح دهند.
  • در مرحله دوم از داوطلبان خواسته می‌شود که در حدود ۴۰ دقیقه به یک دیدگاه یا استدلال در ۲۵۰ کلمه پاسخ دهند.

آزمون Reading

آزمون خواندن (Reading) آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال متفاوت است.

آزمون Reading آیلتس جنرال:

  • مدت زمان آزمون ۱ ساعت است که داوطلبان باید ۳ بخش، شامل ۴۰ سوال را تکمیل کنند.
  • بخش اول شامل ۲ تا ۳ موضوع است که بیشتر به موضوعات عمومی اختصاص دارند، نظیر اجاره آپارتمان، انتخاب مدرسه مناسب و غیره.
  • بخش دوم شامل دو آزمون است که به کار مربوط می‌شود، به‌عنوان مثال امکانات محل کار یا سیاست‌های موجود در محل کار.
  • بخش سوم، بخش بزرگی است که متون پیچیده مرتبط با موضوعات مورد علاقه عمومی را در بر می‌گیرد.

آزمون Reading آیلتس اکادمیک:

  • در این آزمون داوطلبان باید سه بخش در مجموعه ۴۰ سوال را در مدت ۱ ساعت تکمیل کنند.
  • متون در آزمون آکادمیک چالش برانگیزتر از آزمون جنرال است. متون از مجلات، کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مرتبط با موضوعات دانشگاهی انتخاب می‌شوند.

شباهت در آزمون آیلتس آکادمیک و عمومی

هر دو آزمون شباهت‌های بیشتری نسبت به تفاوت دارند. هر دو آزمون دارای چارچوب زمانی و ساختار مشابهی مانند Speaking،  Listening، Reading و Writing هستند و در مدت زمان تعیین شده مهارت‌های صحبت کردن، نوشتن، خواندن و شنیدن ارزیابی می‎شوند. مراحل ثبت‌نام هر دو آزمون نیز یکسان است.

نمرات آزمون‌های جنرال و آکادمیک آیلتس

۸۰ درصد داوطلبان ترجیح می‌دهند در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند در حالی که ۲۰ درصد بقیه ترجیح می‌دهند در آزمون جنرال شرکت کنند. تمام نمرات آیلتس بین ۰ تا ۹ است، شما برای هر مهارت یک نمره گروهی شنیدن، نوشتن، خواندن و صحبت کردن و همچنین یک نمره گروه کلی دریافت خواهید کرد. با این حال، الزامات نمره برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال بر اساس سازمان، دانشگاه یا کشور متفاوت است.

هزینه آزمون آیلتس

میزان هزینه امتحان آیلتس، با توجه به نوسانات نرخ ارز، ثابت نیست و می‌تواند متغیر باشد. هر زمان که اقدام به شرکت در این آزمون را داشتید، می‌توانید از هزینه پرداختی نهایی مطلع، سپس اقدام به شرکت در آزمون کنید. از آنجایی که آزمون آیلتس دارای ۴ مرحله است، هزینه پرداختی شما برای تمام مراحل در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

قطعا دریافت نمره بالا در آزمون آیلتس مستلزم بالا بردن مهارت‌ها و توانایی‌ها در هر ۴ بخش اصلی زبان انگلیسی است. یکی از مهمترین اهداف آموزشگاه زبان انگلیسی سفیر گفتمان، برگزاری دوره‌های آیلتس است که در سه دوره متفاوت برگزار می‌شوند. دوره Pre-IELTS که شامل ۵ ترم است، دوره IELTS که در سه سطح برگزار می‌شود و دوره Post-IELTS که شامل ۴ ترم است. حتی این امکان وجود دارد تا در کلاس‌هایی که منحصرا به یکی از مهارت‌ها می‌پردازند، شرکت کنید. پس از تعیین سطح در سایت gosafir. com می‌توانید در یکی از این دوره‌ها شرکت و مهارت‌های خود را افزایش دهید.
نحوه برگزاری کلاس‌ها به دو صورت حضوری و آنلاین است. کلاس‌های آنلاین برای افراد شاغل و کسانی که توانایی حضور در کلاس‌ها را ندارند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. نکته مثبت دیگری که در این آموزشگاه می‌توان به آن اشاره کرد، برگزاری آزمون آیلتس به صورت شبیه‌سازی است. این موضوع کمک می‌کند تا داوطلب با فضای آزمون بیشتر آشنا شود و درک درستی از موقعیت به دست آورد. در سایت موسسه زبان سفیر گفتمان می‌توانید اطلاعات جامع‌تری را دریافت کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا