بازیمایکروسافت

اکتیویژن بلیزارد، خرید جدید ۶۸.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت

مایکروسافت در آستانه عقد قراردادی جدید به منظور خرید استودیو بازی‌سازی اکتیویژن بلیزارد خالق بازی‌های معروف کال آو دیوتی، وارکرفت و دیابلو است. قراردادی که ارزش آن برابر با ۶۸.۷ میلیارد دلار عنوان شده و برای درک بهتر این رقم بد نیست بدانید که مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ برای خرید شرکت لینکدین که یکی از بزرگ‌ترین خریدهای این شرکت بود، ۲۶ میلیارد دلار پرداخت کرد.

حال ردموندی‌ها با این خرید، حضور جدی‌تری را در حوزه گیمینگ خواهند داشت و طبق گفته مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد پس از تنسنت و سونی، سومین شرکت بزرگ گیمینگ از لحاظ درآمد محسوب می‌شود.

مایکروسافت قصد دارد تا بعد از نهایی شدن این قرارداد، بازی‌های اکتیویژن را به سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) اضافه کند. گفته می‌شود به زودی فرنچایزهایی همچون وارکرفت، دیابلو، اورواچ، کال آو دیوتی و کندی کراش از سوی مایکروسافت منتشر خواهد شد.

فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس مایکروسافت در این باره عنوان کرد: پس از نهایی شدن این قرارداد، تا جایی که بتوانیم بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را به «ایکس‌باکس گیم پس» و «پی‌سی گیم پس» اضافه خواهیم کرد.

در حال حاضر، ایکس باکس گیم پس، ۲۵ میلیون مشترک دارد و مایکروسافت نیز با خرید استودیوهای بازی‌سازی به دنبال تقویت سرویس‌های اشتراکی خود است. مایکروسافت در حالی این قرارداد را نهایی می‌کند که اخیرا اتهاماتی مبنی بر آزارهای جنسی کارکنان اکتیویژن بلیزارد علیه این شرکت ثبت شده است.

اخیرا نیز اداره مسکن و اشتغال عادلانه کالیفرنیا از این شرکت به دلیل ترویج فرهنگی که در آن کارمندان زن به طور مداوم با آزار جنسی مواجه‌اند و حقوق نابرابر دریافت می‌کنند، شکایت کرده است.

به دنبال این شکایت و اضافه شدن افرادی جدید به شاکیان پرونده، اکتیویژن بلیزارد در نهایت موافقیت کرد تا با پرداخت ۱۸ میلیارد دلار به این پرونده پایان دهد. با این حال، این پرونده در مرحله تجدیدنظر است و گفته می‌شود که از زمان شروع این ماجرا، حدود ۴۰ کارمند از این شرکت اخراج شده‌اند.

با این حال، مایکروسافت هیچ توضیحی در این باره که چگونه می‌خواهد با این مشکل برخورد و آن را حل و فصل کند، ارائه نداده است. اما اعلام کرد که بابی کوتیک همچنان به عنوان مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد به کار خود در این سمت ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا