ایراناینترنت

۱۰۰۰ گیگ اینترنت قطع شده مجددا بازیابی شد

این اتفاق روز گذشته به‌علت قطع دو مسیر فیبر نوری در گرجستان رخ داده بود

عصر روز گذشته شرکت ارتباطات اعلام کرد که ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور، به‌علت قطع دو مسیر فیبر نوری در گرجستان از ساعت ۱۴:۳۰ قطع شده است. این اتفاق موجب اختلالات شدید اینترنت کاربران در سراسر کشور شد. شرکت زیرساخت ساعاتی بعد اعلام کرد که این قطعی به طور کامل در ساعت ۱۸:۴۵ رفع شده است.

 

در دو ماه گذشته، این چندمین‌بار است که قطعی‌های مکرر در حوزه اینترنت بین‌الملل رخ می‌دهد. ۱۶ آذر بود که شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده است.

وضعیت اینترنت ایران در زمان قطعی مسیر فیبر نوری گرجستان

البته در روزهای گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازگشت ظرفیت قطع‌شده از پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت سراسری کشور خبر داد. همچنین در حالی که ۳۰۰ گیگ از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روس‌تلکام تامین می‌شود، در روز ۲۸ آذر قطع شده بود، این ظرفیت یک روز بعد بازیابی شد و مجددا در مدار مصرف قرار گرفت.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام تمنا دارم ازتون یک مطلب هم کار کنید در مورد افت سرعت نت شبانه همراه اول مردم از همه چی بی خبر هستن این شرکت سرعت همه روی بسته نامحدود شبانه اورده روی 200 کیلوبایت و زنگم همه میزنن پشتیبانی گردن نمی گیرع میگه مشکلی ندارم لطفا پیگیری کنید یه مطلب بذارید تو سایت

  2. پیگیری کاربران به جایی رسیده؟

    تعدادی از مخاطبان برای تجارت‌نیوز نوشتند که برای پیگیری سرعت اینترنت همراه اول با پشتیبانی‌های این اپراتور تماس گرفتند، اما پشتیبانی اعلام کرده که مشکلی در سرعت اینترنت شبانه همراه اول وجود ندارد.

    «متاسفانه منم اینترنت شبانه همراه اول گرفتم و سرعت بصورت ثابت چه داخلی و چه خارجی تقریبا روی ۲۸۰ کیلو بایت ثابته. وقتی هم تماس گرفتم گفتن که زمانی مشکل محسوب میشه که شما نتونسنته باشید چیزی دانلود کنید. حالا برای دانلود یه بازی باید ۲ هفته هر شب لپ تاپ روشن بذاریم.»

    «من هم از اینترنت نامحدود شبانه استفاده می کردم. سرعت به ۲۵۶ کیلوبایت رسیده بود. دوبار شکایت کردم. پیام دادند که بررسی کردیم مشکلی مشاهده نشد!»

    «سرعت روی یک مگابایت قفل شده .مثلا حد مصرف منصفانه ۴۵۰ گیگ بود . حداقل قبلش اطلاع بدن که هزینه بیخود نکنیم. جالبه اپراتور اصلا اطلاع نداشت و می‌گفت سیم کارتت رو ببر مخابرات تست بشه.»

    «دقیقا اینترنت شبانه همراه اول سرعتش داغون شده، زنگ که زدم به اپراتور اصلا گردن نمی‌گرفت که مشکل از طرف اوناست!»

    با توجه به کافی نبودن ظرفیت پهنای باند کشور و عدم توسعه شبکه‌های ثابت در چند سال اخیر که باعث شد کاربران به سوی اینترنت موبایل و اپراتورهای موبایل هجوم ببرند؛ دلیل مشکل سرعت اینترنت است.

    این احتمال نیز وجود دارد، چون تعرفه‌های اینترنت موبایل در دو سال اخیر ثابت باقی مانده، فروش بسته اینترنت نامحدود شبانه برای اپراتورها به صرفه نیست و آن‌ها اقدام به کاهش سرعت اینترنت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا