اپلپوشیدنی هوشمند

هدست واقعیت ترکیبی اپل مبتنی بر متاورس نخواهد بود

اگرچه متاورس این روزها به یکی از داغ‌ترین موضوعات دنیای فناوری تبدیل شده و بسیاری از شرکت‌ها در حال توسعه فناوری‌ها و محصولاتی مرتبط با این فناوری نوظهور هستند، اما شرکت اپل اخیرا اعلام کرد که در عرصه متاورس، دنباله‌روی دیگر شرکت‌ها نخواهد بود.

طبق اطلاعاتی که توسط مارک گورمان، خبرنگار بلومبرگ منتشر شده، اپل استفاده از ایده متاورس (دنیای تمام مجازی) را برای هدست واقعیت ترکیبی خود که این روزها در حال طراحی و توسعه آن است، رد کرده است.

بر اساس این گزارش، منابع نزدیک به اپل مدعی شدند که هیچ بحثی پیرامون فناوری متاورس در هدست جدید این شرکت مطرح نیست و تمرکز مهندسان اپل روی فناوری‌های ارتباطی و تعاملی، نحوه مشاهده محتوا و گیمینگ معطوف خواهد بود.

پیشتر در برخی شایعات آمده بود که این هدست احتمالا در اوایل سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد اما هنوز جزییاتی در خصوص مشخصات، قابلیت‌ها و کاربران هدف این محصول منتشر نشده است.

با این حال برخی منابع خبری مدعی شدند که این هدست واقعیت ترکیبی به دو نمایشگر مجهز به رزولوشن ۸k و چند دوربین برای ردیابی داخلی و بیرونی مجهز خواهد بود و یک توسعه‌دهنده نیز اعلام کرد که اپل این محصول را با قیمت ۳۰۰۰ دلار به دست مشتریان خواهد رسید.

در این بین، مینگ-چی کو تحلیلگر برجسته دنیای فناوری اخیرا مدعی شد که از نمایشگرهای ۴K در این هدست استفاده شده و بین شش تا هشت دوربین نیز در آن تعبیه خواهد شد. کو همچنین یادآور شد که اپل قیمتی مقرون به‌صرفه را برای این محصول در نظر خواهد گرفت.

اگر این ادعا درست باشد، می‌توان انتظار داشت هدست واقعیت ترکیبی اپل با آنچه شرکت رقیب یعنی متا (فیسبوک سابق) در دست ساخت دارد، متفاوت باشد. متا پیشتر اعلام کرد که فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به متاورس وارد کرده است اما به نظر می‌رسد که اپل چنین رویکردی را دنبال نمی‌کند.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا