اینترنت

زخم «قطعی اینترنت» بر پیکر اقتصاد جهانی

مجموع خسارت‌مالی ناشی از اختلالات‌اینترنتی سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵.۵ میلیارد دلار برآورد شد

گزارش یک گروه حقوق دیجیتالی نشان داد قطعی‌های اینترنت در سال ۲۰۲۱ مجموعا زیانی معادل ۵.۵ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی تحمیل کرده است.

گزارش سالانه گروه حقوق و امنیت دیجیتالی Top۱۰VPN نشان داد قطعی‌های اینترنت، تعطیلی شبکه‌های اجتماعی و محدود کردن دسترسی به پهنای باند از سوی دولت‌ها جمعا ۵.۵ میلیارد دلار هزینه به اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ تحمیل کرده است.

طبق گزارش گروه Top۱۰VPN، اقتصاد میانمار از تعطیلی‌های اینترنت شدیدترین آسیب را دیده است. ارتش میانمار در فوریه سال ۲۰۲۱ در کودتایی به قدرت رسید و پس از آن قطعی گسترده اینترنت و بستن شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار داد. اقتصاد میانمار در نتیجه تعطیلی اینترنت ۲.۸ میلیارد دلار خسارت دید. نیجریه دومین کشوری بود که بیشترین ضرر اقتصادی را از محدودیت‌های اینترنتی متحمل شد و پس از این که دسترسی به توییتر در ژوئن مسدود شد، ضرر اقتصادی این کشور به ۱.۵ میلیارد دلار رسید.

بنا بر این گزارش سالانه، هزینه اقتصادی قطعی اینترنت از سوی دولتها، افزایشی ۳۶ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۰ تجربه کرده است. گروه Top۱۰VPN برآورد کرد قطعی اینترنت توسط دولت‌ها در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۸۶ میلیون نفر را از دسترسی به اینترنت محروم کرد که این تعداد در مقایسه با ۲۶۸ میلیون نفر سال ۲۰۲۰، افزایش ۸۱ درصدی داشته است.

ساموئل وودهامز، یکی از نویسندگان این گزارش به بیزنس اینسایدر گفت: از تبلیغات تا حمایت مشتری، پلتفرمهای شبکه اجتماعی ابزار حیاتی برای شرکتهای سراسر جهان هستند و هنگامی که قطع می‌شوند، این شرکتها به شدت آسیب می‌بینند. با محدودیتهای اینترنتی که امسال در قزاقستان و سودان ایجاد شده است، قطعی‌های اینترنت به این زودی تمام شدنی نیستند. بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گروه Top۱۰VPN  سالانه با برآورد مدت قطعی‌ها در سراسر جهان، به برآورد تاثیر اقتصادی تعطیلی‌های اینترنت می‌پردازد.

 

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا