پهپادتکنولوژی

نجات جان یک بیمار توسط پهپاد برای اولین بار

یک مرد در سوئد که دچار حمله قلبی شده بود، توانست به لطف یک پهپاد از مرگ نجات پیدا کند.

این مرد ۷۱ ساله هنگام پارو کردن برف دچار حمله قلبی شد و پس از اعلام وضعیت وی به اورژانس، یک دستگاه الکتروشوک قلبی فورا و از طریق یک پهپاد به موقعیت وی ارسال شد. پزشکی که در نزدیکی این مرد حضور داشت توانست با کمک این دستگاه. او را به زندگی برگرداند.

افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، تنها ۱۰ دقیقه تا مرگ فاصله دارند و می‌بایست در این مدت زمان به آنها کمک کرد تا زنده بمانند. سرویس ارائه خدمات تحویل تجهیزات پزشکی از طریق پهپادهای شرکت Everdrone، به منظور کمک به بیماران در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌اندازی شده است.

این سرویس به اورژانس‌ها این امکان را می‌دهد تا پهپادهایی را که حامل دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی هستند، به خانه افراد تماس‌گیرنده اعزام کنند تا نزدیکان بیمار بتوانند روند نجات جان وی را زودتر از رسیدن آمبولانس آغاز کنند.

در مورد این بیمار ۷۱ ساله سوئدی نیز تنها سه دقیق طول کشید تا دستگاه التروشوک قلبی به منزل این فرد تحویل داده شود. یک پزشک نیز که در حال حرکت به سمت محل کار خود بود، با باخبر شدن از وضع این مرد، توانست با کمک دستگاه الکتروشوک، وی را از مرگ نجات دهد.

متس سالستروم، مدیرعامل Everdrone در این باره عنوان کرد: این اتفاق یک نمونه عالی در دنیای واقعی است که نشان می‌دهد چگونه فناوری پیشرفته پهپادهای Everdrone، که همراه با تجهیزات پزشکی به موقعیت بیمار ارسال می‌شوند، می‌توانند زمان دسترسی به دستگاه‌های نجات‌دهنده جان انسان‌ها را کاهش دهند.

در خلال چهار ماه مرحله آزمایشی، این سرویس ۱۴ پیام هشدار حمله قلبی را دریافت کرد که می‌توانست از پهپادها برای اعزام تجهیزات پزشکی استفاده کند. در ۱۲ مورد، پهپادها به مقصد مورد نظر پرواز کردند که از این بین، دستگاه الکتروشوک قلبی با موفقیت تحویل داده شد. هفت مورد از این الکتروشوک‌ها قبل ار رسیدن آمبولانس به موقعیت بیمار رسیدند.

به گفته Everdrone، در اروپا سالانه حدود ۲۷۵ هزار بیمار به حمله قلبی دچار می‌شوند که تقریبا ۷۰ درصد از این موارد در خانه‌هایی فاقد الکتروشوک قلبی رخ می‌دهد و تنها ۱۰ درصد از این افراد زنده می‌مانند.

در حال حاضر، این شرکت در کشور سوئد فعالیت دارد و اعلام کرده که به زودی این سرویس را برای ارائه خدمات به دیگر کشورهای اروپایی نیز توسعه خواهد داد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا