خودروخودرو الکتریکی

رکورد جدید تسلا؛ تحویل ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در سه ماه

تسلا به تازگی گزارش عملکرد خود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را منتشر و اعلام کرد که رکورد جدیدی را در تحویل خودروهای الکتریکی به مشتریان خود، ثبت کرده است. این عملکرد موفق در تحویل خودروهای الکتریکی در حالی به دست آمد که بحران تراشه در جهان بر فروش محصولات دیگر شرکت‌های خودروساز در جهان تاثیرگذار بوده و افت فروش را برایشان به دنبال داشته است.

طبق اطلاعات تسلا، این شرکت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی توانست ۳۰۵ هزار و ۸۴۰ دستگاه خودروی الکتریکی را تولید کند و ۳۰۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه را نیز به دست مشتریان خود برساند که رکوردی جدید برای تسلا در تحویل خودرو طی بازه زمانی سه ماهه محسوب می‌شود.

از میان خودروهای تحویلی، ۲۹۶ هزار و ۸۵۰ دستگاه از خودروهای مدل ۳ و مدل Y بودند. با این آمار و ارقام جدید، مجموع خودروهای تحویلی شرکت تسلا از آغاز سال ۲۰۲۱ میلاد به ۹۳۶ هزار و ۱۷۲ دستگاه رسید که نشان از افزایش ۸۷ درصدی به نسبت سال ۲۰۲۰ دارد.

تحلیلگران وال‌استریت در گزارش‌های خود پیش‌بینی کرده بودند که تسلا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۲۶۷ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را به مشتریان خود تحویل خواهد داد و مجموع خودروهای تحویلی این شرکت در سال جاری میلادی نیز به عدد ۸۹۷ هزار دستگاه خواهد رسید.

تسلا در گزارش خود نوشت که آمارهای این شرکت در خصوص خودروهای تحویلی تنها شامل خودروهایی می‌شود که به مشتری تحویل داده می‌شود و همه مدارک صحیح باشند. بنابراین، ممکن است عدد نهایی حدود ۰.۵ درصد بیشتر یا کمتر باشد.

با توجه به بحران کمبود تراشه، تعرفه‌های جدید برای قطعات تولیدی مهم و مشکلات زنجیره تامین، انتظار می‌رفت که شرکت تسلا نیز به مانند دیگر شرکت‌های خودروساز با افت فروش مواجه شود، اما این شرکت توانست رشد فروش و تحویل خودروهای خود را حفظ کند و حتی در سه ماهه‌های قبل نیز رکوردهای جدیدی را در این زمینه ثبت کرده بود.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز اخیرا اعلام کرد که قصد دارد حجم فروش سالانه محصولات این شرکت را طی ۹ سال آینده، به بیش از ۲۰ میلیون دستگاه برساند. تسلا برای دستیابی به این هدف مهم نیز از ظرفیت‌های تولید کارخانه‌های جدید گیگافکتوری در آلمان و Austin آمریکا بهره خواهد برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا