گوناگون

اینستاگرام یا وب‌ سایت، کدام یک بهتر است؟

اینستاگرام یا وب‌ سایت؟  کدام یک برای راه‌اندازی کسب‌وکار بهتر است؟ اینترنت آن قدر در زندگی یک فرد مدرن جا افتاده است که نه تنها به یک وسیله ارتباطی، بلکه تقریباً تنها راه برای به دست آوردن اطلاعات تبدیل شده است.  اخیراً توسعه منابع اینترنتی بستر مناسبی برای تبلیغات و کسب درآمد شده است. در عین حال، هیچ دانش خاصی از کاربر مورد نیاز نیست. کاربر می‌تواند در هر زمان مناسب از روز،  بدون هیچ گونه دانشی خرید اینترنتی انجام دهد.

برای راه اندازی یک کسب و کار موفق،  منطقی است که از سایت های اینترنتی برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید و این در مورد آن دسته از کارآفرینانی که به تازگی قدم های اولیه خود را در تجارت برمی دارند نیز صدق می‌کند.  انجام تجارت آنلاین نه تنها به شما امکان می‌دهد گردش کار خود را بهینه کنید، بلکه در آینده وارد بازار جهانی نیز خواهید شد.

تا همین اواخر، مناسب ترین گزینه برای راه اندازی یک کسب و کار، ایجاد یک وب سایت شخصی بود.  با این حال، بسیاری از تازه‌کارها اکنون به شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند.  به طور خاص، ما در مورد یک پلت فرم نسبتا جدید یعنی اینستاگرام صحبت می‌کنیم.  بنابراین، باید در نظر داشت که آیا اینستاگرام می‌تواند جایگزینی کامل برای یک وب‌سایت شود یا خیر؟

ویژگی های راه اندازی کسب و کار با استفاده از وب سایت

  • در دسترس بودن دانش فنی برای راه اندازی و نگهداری سایت

برای ایجاد یک وب سایت شخصی باید هزینه ثبت و قرار دادن نام دامنه بر روی هاست، انتخاب طراح مناسب و تولید محتوا پرداخت کنید. سایت باید دارای ظاهری زیبا، سئوی قوی، طراحی اصولی و محتوای منحصر به فرد باشد. همه این مراحل برای فردی که دانش خاصی ندارد سخت است.  بنابراین، مراجعه به یک شرکت طراحی و سئو سایت اصفهان کارآمدتر است.

  • دسترسی به وب سایت مخاطبان هدف مختلف، که به افزایش تعداد مصرف کنندگان کمک می‌کند.
  • افزایش محبوبیت و اعتماد در وب سایت ها

بنابراین، راه‌اندازی یک وب‌سایت یک فرآیند نسبتاً زمان‌بر است که تکمیل آن برای یک مبتدی بدون مهارت‌های خاص دشوار و زمان‌بر است. تماس با شرکت طراحی سایت در اصفهان، به شما این امکان را می دهد که همه چیز را به طور موثر، سریع، اما با هزینه ی مناسب انجام دهید.

ویژگی های راه اندازی کسب و کار با استفاده از اینستاگرام

  • آسان برای فعال سازی و استفاده

برای شروع استفاده از آن، باید در اینستاگرام ثبت نام کنید، به پروفایل تجاری خود بروید، حساب خود را با شبکه های اجتماعی (فیس بوک) پیوند دهید، پس از آن می توانید مدیریت پیج اینستاگرام در اصفهان را به افراد خبره بسپارید.

  • دسترسی به تجزیه و تحلیل و قابلیت های فروش

این برنامه داده های مربوط به مشترکین (جنس، سن، موقعیت جغرافیایی، دوره بیش ترین فعالیت)، تعداد بازدیدهای نمایه، چند بار انتقال به سایت های شخص ثالث، عکس های محبوب و غیره را نشان می دهد. همه این ویژگی ها به شکل گیری درک دقیق عملکرد کمک می کند.

  • ارتباط ساده با مشترکین
  • تبلیغات هدفمند یعنی تمایز تبلیغات توسط مخاطبان هدف بر اساس جنسیت، سن یا علایق
  • سرمایه اولیه کم برای راه اندازی

ثبت نام در اپلیکیشن رایگان است، هزینه های اصلی با تبلیغات مرتبط است.  به طور کلی، استفاده از اینستاگرام برای راه اندازی یک کسب و کار می تواند حتی با بودجه و بازه زمانی محدود نیز راحت باشد. این برنامه عملکرد مفیدی مانند تجزیه و تحلیل و تبلیغات هدفمند را ارائه می دهد. البته باید در نظر داشت که کاربران اصلی اینستاگرام افراد زیر 36 سال هستند. برای بسیاری،  اینستاگرام به عنوان راهی برای خرید کالا است و نگرش نسبت به برنامه نسبتاً محتاطانه است.

تفاوت اینستاگرام و وب سایت

۱– اینستاگرام مال شما نیست!

با یک استراتژی مناسب،  می‌توانید مخاطبان را به سمت سایت خود هدایت کنید و کنترل تعامل با آن ها را در دست بگیرید.  وب سایت شرکت شما متعلق به شماست و در آن شما قوانین را تعیین می‌کنید. باور کنید با یک استراتژی درست، سایتتان در اینترنت رونق خواهد گرفت.

۲- آیا تا به حال به فیس بوک یا اینستاگرام پیوسته‌اید که به دنبال چیزی برای خرید باشید؟

ممکن است قبلاً اتفاق افتاده باشد، اما معمولا برای خرید کالا در گوگل جستجو کرده اید.  مشتری شما هم همین کار را می‌کند و هنگامی که او نیز در گوگل سرچ می کند و شما وب سایت ندارید، غیرممکن است که شما را پیدا کند.

۳- ماندگاری محتوا

رسانه‌های اجتماعی بسیار پویا هستند، به این معنی که اطلاعات خیلی سریع منتقل می‌شوند.  در وب سایت شما، هر زمان که مشتری جستجویی را انجام می‌دهد، محتوای شما در دسترس است تا آن را مطالعه نماید. با یک استراتژی خوب ساخته شده از رسانه های اجتماعی و پیوندهای داخلی در وب سایت خود، مخاطبان خود را به همان اندازه که ممکن است به آن علاقه مند باشند، در همان زمان جذب می کنید.

۴- ایجاد اقتدار

در حالی که رسانه های اجتماعی ابزاری عالی برای کمک به ایجاد اقتدار هستند، این جادو واقعاً در وب سایت شما اتفاق می افتد.  محتوایی را ارائه دهید که مفید باشد و به طور کامل به مخاطبان شما کمک کند و باعث شود،  آن ها،  شما را به عنوان یک مرجع ببینند.

۵- برای حرفه ای بودن باید حرفه ای به نظر برسید

تصور کنید که می‌خواهید یک وکیل یا حتی یک مهندس را استخدام کنید. ما دو فرد حرفه ای داریم که برای استخدام به شما ارجاع داده شده اند،  نام آن ها را به صورت آنلاین جستجو کنید، یکی فقط اینستاگرام او ظاهر می شود ولی دیگری یک وب سایت خوب دارد با تمام اطلاعات در مورد حرفه  و کارهایی که انجام می دهد، علاوه بر نمونه کارها و نظرات مشتری.  راستش را بگویید کدام یک بیش تر توجه شما را جلب می کند؟ کدام یک از نظر شما حرفه ای تر به نظر می‌رسد؟

نتیجه گیری

نکته این است که وقتی یک مشتری تصمیم به خرید دارد، شما اغلب تنها یک فرصت دارید که روی او تأثیر بگذارید.  بسیاری از مشتریان اهمیت داشتن یک وب سایت را در صورتی که همه در رسانه های اجتماعی هستند زیر سوال می‌برند و گمان می‌کنند که حضور در شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود کافی است، اما در واقعیت این طور نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا