سامسونگ

سامسونگ به دنبال ساخت گوشی تاشویی جدید با سه نمایشگر

گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و گلکس زد فلیپ ۳ نشان دادند که مهندسان سامسونگ از تخصص و مهارت بالایی در ساخت گوشی‌های تاشو برخوردارند. حال اطلاعات جدید حاکی از آن است که این شرکت به دنبال ساخت گوشی تاشوی متفاوت دیگری به نام گلکسی Tri-Fold است.

اخیرا پتنتی متعلق به سامسونگ در فضای وب رویت شده که گوشی هوشمندی مجهز به سه نمایشگر مجزا اما متصل به هم را نشان می‌دهد که اگر به صورت کامل باز شود، نمایشگر بزرگی را برای کار با دستگاه ارائه خواهد کرد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، نحوه تا شدن نمایشگرهای این گوشی نیز به شکل حرف انگلیسی Z است و حتی می‌توان این نمایشگرها را به گونه‌ای روی هم قرار داد که امکان کار با چیزی شبیه به گوشی‌های معمولی مجهز به یک نمایشگر را در اختیار کاربران قرار دهد.

گفته می‌شود که سامسونگ برای دستیابی به این طراحی، از دو لولا برای اتصال نمایشگرها بهره خواهد برد به طوری که یک لولا همانند گلکسی زد فولد ۳، کمک می‌کند تا نمایشگر به داخل تا شود و لولای دیگر نیز برای تا شدن به بیرون طراحی خواهد شد؛ تقریبا شبیه به آنچه هواوی در گوشی میت ایکس به کار برده است.

این اولین باری نیست که اخباری مرتبط با تصمیم سامسونگ برای عرضه گوشی هوشمندی مجهز به سه نمایشگر به گوش می‌رسد. پیشتر و در ماه آوریل نیز یک منبع خبری از تصمیم این شرکت کره‌ای برای ساخت چنین محصولی در آینده نزدیک خبر داده بود.

با توجه به تصاویر متعلق به این پتنت می‌توان گفت که در گوشی تاشوی جدید سامسونگ، قابلیت‌هایی همچون حسگر اثر انگشت و دوربین سلفی به زیر نمایشگر منتقل خواهد شد. همچنین در قسمت پشتی بدنه از سیستم دوربینی مجهز به سه لنز استفاده شده است که فعلا جزییات مربوط به این دوربین‌ها فاش نشده است.

سامسونگ همچنین فضایی را برای تعبیه درگاه‌های USB-C و HDMI روی این گوشی تعبیه و پشتیبانی از قلم هوشمند اس‌پن نیز به آن اضافه شده است. اگرچه سامسونگ این روزها یکی از پیشگامان تولید گوشی‌های تاشو به شمار می‌رود و همواره در عرضه محصولات نوآورانه پیش‌دستی کرده اما شواهد نشان می‌دهد که این فناوری نمایشگر هنوز راه زیادی تا توسعه نهایی و استفاده در نسل جدید محصولات تاشوی این شرکت در پیش دارد.

سامسونگ به دنبال ساخت گوشی تاشویی جدید با سه نمایشگر

در حال حاضر، طرفداران این برند کره‌ای منتظر رونمایی از عضو جدید این خانواده یعنی گلکسی زد فولد ۴ هستند که طبق آخرین شنیده‌ها، در اواسط سال آینده میلادی معرفی خواهد شد.

سامسونگ به دنبال ساخت گوشی تاشویی جدید با سه نمایشگر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا