گوگل

گوشی تاشوی پیکسل فولد گوگل پاییز معرفی می‌شود؟

گوگل در پاییز امسال مدل‌های جدید پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را وارد بازار خواهد کرد اما به نظر می‌رسد که اهالی مانتین ویو، عرضه یک محصول جذاب دیگر را نیز برای طرفداران برند خود تدارک دیده‌اند.

محصولی که گفته می‌شود پیکسل فولد نام دارد و به عنوان اولین گوشی تاشوی گوگل تا اواخر سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. نخستین گزارش‌ها پیرامون این گوشی توسط اوان بلاس، افشاگر معروف اطلاعات گوشی‌های هوشمند و مالک حساب توییتری evlekas و همچنین کدهای به دست‌آمده از اندروید ۱۲.۱ منتشر شد.

این افشاگر اعلام کرد که بیش از دو سال است که مهندسان گوگل در حال کار روی یک گوشی تاشوی پیکسل با اسم رمز Passport هستند که قرار است در اواخر سال جاری عرضه شود. برخلاف مدل‌های پیکسل ۵a و پیکسل ۶ که در طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر بخش زیادی از اخبار و شایعات را به خود اختصاص دادند، هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص پیکسل فولد در دست نیست.

با این حال، شنیده‌ها حاکی از آن است که گوگل از چیپست Tensor در این گوشی استفاده خواهد کرد و نمایشگر آن نیز از گلس فوق باریک و همانند مدل‌های گلکسی فلیپ ۳ و گلکسی فولد ۳ از جنس پنل LTOP OLED خواهد بود.

همچنین مهندسان گوگل برای این گوشی تاشو، نمایشگر داخلی و بیرونی را در نظر گرفته‌اند. اگرچه هنوز حرفی از دوربین این گوشی زده نشده، اما با نگاهی به سابقه گوگل می‌توان حدس زد که از یک دوربین قوی با قابلیت‌هایی پیشرفته در این محصول استفاده خواهد شد.

در خصوص نرم‌افزار این گوشی نیز باید گفت که گوگل در طی ماه‌های اخیر تلاش‌هایی را برای بهبود عملکرد اندروید برای گوشی‌های تاشو انجام داده و طبق آخرین گزارش‌ها، پیکسل فولد مجهز به اندروید ۱۲.۱ عرضه خواهد شد.

در این بین، برخی از منابع خبری نیز خبر داده‌اند که گوگل در حال تست یک گوشی تاشوی دیگر است و هنوز مشخص نیست که برای امسال، عرضه یک مدل یا هر دو مدل در دستور کار قرار دارد.

با این‌حال اخیر وب‌سایت 9to5mac مدعی شد که یکی از این مدل‌ها، با طراحی شبیه به گلکسی فولد و دیگری با طراحی نزدیک به گلکسی فلیپ تولید و عرضه خواهد شد. البته فعلا هیچ قطعیتی در این زمینه وجود ندارد و همه اینها در حد حدس و گمان هستند.

اگرچه گوگل نتوانست در این سال‌ها، سلطه نرم‌افزاری خود را به حوزه سخت‌افزار نیز بکشاند اما این شرکت همواره راه‌های متعددی را برای جلب توجه خریداران امتحان کرده و حال به نظر می‌رسد که پیکسل فولد، آغازی خواهد بود بر ماجراجویی جدید یاران ساندار پیچای در بازار نوظهور گوشی‌های هوشمند تاشو.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا