علمیویروس کرونا

قرص ضدکرونای فایزر مجوز FDA را دریافت کرد

این قرص احتمال بستری شدن و همچنین مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ را به طور محسوسی کاهش می‌دهد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده از اولین قرض ضدکرونای ساخت شرکت فایزر را صادر کرد.

اقدامی که می‌تواند به پزشکان و همچنین مبتلایان به کرونا در مقابله با این ویروس کمک کند و طبق گفته شرکت فایزر، با مصرف این قرص احتمال بستری شدن و همچنین مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ را به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند از قرص ضدکرونای شرکت فایزر استفاده کنند. قرصی که تحت عنوان Paxlovid شناخته می‌شود و روش استفاده آن نیز بدین صورت است که شخص بیمار می‌بایست ۳۰ قرص را در طی پنج روز مصرف کند.

همچنین استفاده این قرص‌ها می‌بایست بلافاصله پس از بروز علائم کرونا آغاز شود. بر اساس آخرین اطاعات ارائه شده، قرص Paxlovid می‌تواند خطر بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس را در افرادی که ظرف سه روز پس از بروز علائم، مصرف آن را آغاز می‌کنند، تا ۸۹ درصد کاهش دهد.

همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی دومین قرص ضدکرونا به نام Molnupiravir است که توسط محققان شرکت دارویی Merck تولید شده است. به نظر می‌رسد که این قرص، از اثربخشی کمتری نسبت به قرض ضدکرونای فایزر برخوردار است و نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد که قادر است تا ۳۰ درصد از احتمال بستری شدن و مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس کم کند.

با این حال، استفاده از قرص‌ها در مقایسه با روش‌های درمانی آنتی‌بادی مونوکلونال، ارزان‌تر و آسان‌تر است و حتی می‌توانند در برابر سویه‌های جدیدی همچون امیکرون نیز اثربخشی بالاتری داشته باشند. در این شیوه درمانی، پروتئین‌هایی که به ویروس کرونا در تکثیرشان کمک می‌کنند، هدف قرار می‌گیرند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا