تکنولوژی

دریافت مجوز برای کاشت دومین تراشه مغزی شرکت نیورالینک

سازمان غذا و دارو(FDA) در آمریکا،  به شرکت نیورالینک(Neuralink)  برای انجام دومین جراحی ایملنت تراشه های مغزی مجوز داد.

تراشه‌های مغزی شرکت نیورالینکِ ایلان ماسک، سال گذشته به عنوان رابطی  بین مغز و کامپیوتر معرفی شدند که مختص بیماران مبتلا به معلولیت‌های حرکتی است. این شرکت اولین جراحی کاشت این تراشه را نیز داخل مغز بیماری به نام Noland Arbaugh 30 ساله با موفقیت انجام داد و حالا خبر دریافت مجوز برای انجام دومین جراحی ایملنت این تراشه اعلام شده است.

ایلان ماسک هفته گذشته اعلام کرد که شرکت نیورالینک برای انجام دومین جراحی ایملنت خود به دنبال شرکت کنندگان داوطلب می‌گردد. این شرکت سال گذشته فراخوان جذب داوطلب برای اولین آزمایش کاشت تراشه خود را منتشر کرد و اعلام کرد که هدف این آزمایش کلینیکال، عرضه تکنولوژی نوین این شرکت برای بیماران مبتلا به فلج چهار دست و پا، ALS و دیگر ضایعات نخاعی است.

بر اساس گزارش‌ها یک ماه بعد از جراحی Arbaugh، ظاهرا مشکلی فنی در ایمپلنت وی به وجود آمد که شرکت نیورالینک موفق شد آن را برطرف کرده و عملکرد آن را به حالت عادی بازگرداند. این شرکت همچنین چندین کلیپ از Arbaugh- که از گردن به پایین فلج کامل است-منتشر کرده که وی را در حال بازی شطرنج، کنترل برنامه پخش موسیقی و انجام دیگر فعالیت‌ها نشان می‌دهد.

Noland Arbaugh از گردن به پایین فلج است و با کمک تراشه کاشته شده نیورالینک می تواند شطرنج بازی کند.

در گزارش اخیر وال استریت ژورنال اشاره شده که نیورالینک به سازمان غذا و دارو اعلام کرده که قرار است در دومین جراحی، تراشه این شرکت قرار است در بافت عمیق‌تری از مغز بیمار کاشته شود تا احتمال بروز مشکلات فنی به حداقل برسد.

بر اساس گزارش‌ها، نیورالینک تصمیم دارد دومین جراحی ایملنت خود را اواخر خرداد ماه انجام دهد و تا کنون بیش از هزار نفر برای شرکت در این جراحی آزمایشی داوطلب شده‌اند.

منبع: engadget

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا