شبکه‌های اجتماعیمتا

امکان حذف پیام اعضای گروه توسط ادمین در آپدیت جدید واتساپ

واتساپ این روزها در حال کار روی قابلیتی جدید است که می‌تواند امکان حذف پیام اعضای گروه را برای ادمین‌ها فراهم کند.

در طی سال‌های اخیر، قابلیت‌های متعددی به واتساپ اضافه شده تا ادمین‌ها بتوانند گروه‌های خود را بهتر مدیریت کنند. ویژگی‌هایی همچون مسدود کردن قابلیت ارسال پیام برای برخی اعضا و یا محدود کردن ارسال پیام از سوی افراد غیرعضو در گروه‌ها از جمله این موارد هستند.

اما شواهد نشان می‌دهد که مهندسان واتساپ در حال کار روی قابلیتی جدید و البته پرطرفدار برای مدیران گروه‌ها هستند؛ قابلیتی که امکان حذف پیام‌های اعضای گروه را برای آنها فراهم می‌کند.

در حال حاضر، تنها شخص ارسال‌کننده پیام می‌تواند پیام‌های خود را پاک کند. ناگفته نماند که پس از گذشت مدت زمانی مشخص، حتی شخص ارسال‌کننده پیام نیز قادر به حذف پیام‌های خود نخواهد بود و تنها گزینه پیش روی وی «حذف برای من» و نه «حذف برای همه» خواهد بود که در این حالت، پیام مدنظر صرفا از روی گوشی شخص ارسال‌کننده حذف خواهد شد و همچنان برای دیگر کاربران، قابل مشاهده خواهد بود.

حال به نظر می‌رسد که این رویه به زودی تغییر خواهد کرد و طبق تصاویری که توسط وب‌سایت WABetaInfo منتش شده، احتمالا در آینده نزدیک، ادمین‌ها می‌توانند پیام‌های ارسال‌شده از سوی اعضای گروه را حذف کنند.

در این اسکرین‌شات، پیامی‌با این مضمون که «این پیام توسط ادمین حذف شد» جای پیام اصلی کاربر (که حذف شده) نقش بسته است. این یعنی قابلیت مذکور به صورت آزمایشی در اختیار برخی کاربران قرار گرفته و مهندسان واتساپ در حال کار روی آن هستند.

اضافه شدن این قابلیت در کنار دیگر ویژگی‌های مرتبطی که اخیرا به واتساپ اضافه شده، به این شبکه اجتماعی کمک می‌کند تا بتواند خود تا حدی از زیر بار انتقادهایی که این پلتفرم را به بستری برای انتشار اخبار جعلی متهم می‌کنند، خلاص کند.

واتس اپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا