ال جیلپ‌تاپ

اولین لپ‌تاپ گیمینگ ال‌جی با پردازنده گرافیکی RTX 3080 رونمایی شد

شرکت ال‌جی ساعاتی پیش از جدیدترین محصول خود به نام UltraGear 17G90Q در قالب یک لپ‌تاپ گیمینگ پیشرفته رونمایی کرد.

محصولی ۱۷ اینچی که ترکیبی از پردازنده نسل یازدهمی‌ اینتل تایگر Lake H را در کنار کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3080 Maz-Q در خود جای داده و به گفته این شرکت، کاربران می‌توانند حافظه رم آن را تا 32 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی آن را نیز تا یک ترابایت ارتقا دهند.

اگرچه ال‌جی پیشتر نیز چندین مدل لپ‌تاپ را تولید و روانه بازار کرده اما اغلب محصولات این شرکت در شمار محصولاتی با بیشترین بهره‌وری و با مشخصاتی رده‌متوسط جای می‌گیرند و تاکنون محصولی با سخت‌افزاری پیشرفته که ویژه گیمرها طراحی شده باشد، از سوی مهندسان این شرکت تولید نشده بود.

از جمله محصولات جدید این شرکت می‌توان به مدل Gram 17 اشاره کرد که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد و اگرچه از عملکردی بهتر و وزنی سبک‌تر نسبت به مدل‌های قبلی این شرکت بهره می‌برد اما فاقد کارت گرافیک اختصاصی بود و در نتیجه، گزینه خوبی برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی نبود.

حتی دو مدل لپ‌تاپ مجهز به کارت‌های گرافیک انویدیا نیز در وب‌سایت ال‌جی مشاهده می‌شود که البته هر دو به چیپ GTX1650 مجهزند و از توان گرافیکی چندان بالایی برخوردار نیستند. اما RTX 3080 که اکنون در دل   UltraGear 17G90Q به کار رفته، سریع‌ترین پردازنده گرافیکی است که توسط شرکت انویدیا برای لپ‌تاپ‌ها تولید شده است.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به نمایشگر 1080p IPS با نرخ رفرش 300 هرتزی، باتری ۹۳ وات‌ساعتی،‏ کیبورد RGB‏‏، وب‌کم 1080p وحسگر اثرانگشت تعبیه‌شده در دل دکمه پاور اشاره کرد.

اگرچه UltraGear 17G90Q برای گیمرها طراحی شده اما از چندین درگاه روی بدنه خود بهره می‌برد که نقطه قوتی دیگر برای این محصول به شمار می‌رود. این درگاه‌ها شامل دو پورت ‌USB-C‏ دو پورت USB-A، یک ورودی هدفون، یک پورت HDMI، اترنت و یک درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی می‌شوند. شارژ لپ‌تاپنیز از طریق ورودی اختصاصی DC انجام می‌شود.

هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این محصول اعلام نشده اما ال‌جی عنوان کرد که در روز چهارم ژانویه و در جریان رویداد CES 2021 جزییاتی را در این خصوص منتشر خواهد کرد.

 UltraGear 17G90Q

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا