اپل

قابلیت SharePlay برای دستگاه‌های مک عرضه شد

مک او اس مانتری ۱۲.۱ عرضه شد

اپل با عرضه به‌روزرسانی مک او اس مانتری ۱۲.۱، امکان استفاده از قابلیت جدید شیرپلی (SharePlay) را برای دارندگان دستگاه‌های مک فراهم کرد.

با دریافت این آپدیت، کاربران مک می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن فیس تایم، لذت تماشا یا گوش دادن همزمان چندنفره به انواع محتوا از قبیل ویدیو، موسیقی و یا بازی را تجربه کنند. همچنین با کمک شیرپلی می‌توان صفحه نمایش دستگاه را با دیگر کاربران به اشتراک گذاشت.

به لطف شیرپلی، تمامی‌اپلیکیشن‌های سازگار با این قابلیت و همچنین محتواها برای همه افراد حاضر در تماس فیس تایم همگام‌سازی می‌شود. در این حالت، افراد می‌توانند به پلی‌لیست‌های اشتراکی دسترسی داشته باشند، ویدیوها و برنامه‌های تلویزیونی را با اپلیکیشن TV تماشا و به طور مشترک از اپلیکیشن فیتنس پلاس استفاده کنند.

اگرچه قابلیت شیرپلی برای اپلیکیشن‌های بومی اپل همانند اپل تی‌وی و اپل موزیک طراحی شده بود اما این شرکت اخیرا یک API را برای توسعه‌دهندگان طراحی کرده که با کمک آن، اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم می‌توانند از فیس تایم برای بازی‌ها و دیگر محتواهای اشتراکی خود استفاده کنند.

از دیگر قابلیت‌های جدید در مک او اس مانتری ۱۲.۱، اضافه شدن ویژگی اپل موزیک Voice Plan با هزینه اشتراک ماهانه ۴.۹۹ دلار است. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند تنها از طریق فرامین صوتی با اپل موزیک کار کنند.

نکته قابل ذکر دیگر برای این به‌روزرسانی، اضافه شدن قابلیت «امنیت ارتباطات» برای محافظت از کودکان در برابر محتواها و تصاویر نامناسب در اپلیکیشن Messages است. همچنین تغییراتی در ویژگی Memories در اپلیکیشن فوتوز اعمال شده تا همخوانی بیشتری با این قابلیت در آی او اس ۱۵ پیدا کند.

با این حال، همچنان جای خالی قابلیت «یونیورسال کنتر» در مک او اس مانتری ۱۲.۱ احساس می‌شود؛ قابلیتی که قرار بود در پاییز امسال عرضه شود اما اپل اخیرا اعلام کرد که عرضه آن به بهار آینده موکول شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا