ارز دیجیتالتکنولوژی

سرقت ۱۹۶ میلیون دلاری هکرها از یک صرافی رمزارز

افزایش بی‌سابقه بهای ارزهای دیجیتال در طی ماهی اخیر، باعث شده تا پای هکرها نیز بیش از پیش به این حوزه باز شود و حملات گسترده‌تری را علیه قربانیان خود تدارک ببینند.

در تازه‌ترین نمونه از این دست اقدامات، صرافی رمزارز بیت‌مارت (BitMart) هدف حمله هکرها قرار گرفت که در جریان این اتفاق، ۱۹۶ میلیون دلار رمزارز به سرقت رفت. شخص هکر با نفوذ به کیف‌پول‌های دیجیتالی همچون اتریوم و بایننس توانست تراکنش‌های متعددی را انجام دهد.

به دنبال این اتفاق، شلدون شیا، بنیانگذار این صرافی برداشت هرگونه رمزارز را متوقف و اعلام کرده تا زمان بررسی دقیق وضعیت امنیت اطلاعات، این محدودیت ادامه خواهد داشت. با این حال، وی عنوان کرد که در حال حاضر تنها «درصد کمی» از دارایی‌های بیت‌مارت در معرض خطر هستند.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت این حمله هکری را برعهده نگرفته است اما قطعا این هکر یا هکرها آگاهی کاملی نسبت به رمزارزها و سازوکارهای مرتبط با آن داشتند چرا که به منظور سخت‌تر کردن ردیابی، توکن‌های به سرقت‌رفته به سرویس میکسینگ اتریوم منتقل شدند.

عموما هکرهای رمزارزها دست به چنین اقدامات هوشمندانه‌ای نمی‌زنند. برای مثال، چندی پیش شخص هکر شبکه رمزارز Poly Network رسما خود را «تسلیم» و عنوان کرد که تمامی دارایی‌های سرقتی را بازگشت خواهد داد. البته شاید پیشرفت تحقیقات پیرامون شناسایی هویت شخص هکر و جلوگیری از عواقب ناشی از این اقدام، در اتخاذ چنین تصمیمی بی‌تاثیر نبوده است.

اگرچه این حمله به صرافی بیت‌مارت بزرگ‌ترین سرقت دیجیتال نبوده اما وب‌سایت Coindesk  از آن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حملات متمرکز به یک صرافی رمزارز یاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا