تکنولوژی

سرورهای ایمیل اف‌بی‌آی هک شد

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) رسما تایید کرد که سرورهای ایمیل این نهاد مورد هدف هکرها قرار گرفت و از این طریق، هزاران ایمیل حاوی پیام هشداری جعلی مبنی بر بروز حمله سایبری به کاربران آمریکایی ارسال شد.

در این ایمیل‌ها، سعی شد تا این حملات سایبری را به وینی ترویا، مدیر شرکت‌های امنیتی سایبری NightLion و Shadowbyte نسبت دهند. گفته می‌می‌شود که این هکرها از سیستم‌های اف‌بی‌آی برای انجام این حمله سایبری استفاده کردند و آدرس‌های ایمیل کاربران را نیز از پایگاه داده دفتر ثبت شماره‌های اینترنتی آمریکا (ARIN) و چند منبع دیگر به دست آوردند.

در پی این اتفاق، بیش از 100 هزار آدرس ایمیل در اختیار هکرها قرار گرفت و ارسال ایمیل‌های جعلی نیز در طی دو مرحله صورت گرفت.

اف‌بی‌آی اعلام کرد که در حال بررسی وضعیت است و فعلا جزییاتی را از این حمله منتشر نکرده است. با این حال، از افرادی که این ایمیل‌ها را دریافت‌ کرده‌اند، درخواست کرد پیام‌هایی از این دست را به مرکز شکایت جرائم اینترنتی  یا اداره امنیت سایبری و زیرساخت‌های امنیتی آمریکا گزارش دهند.

وینی ترویا نیز در واکنش به اقدام هکرها در نسبت دادن حملات سایبری به خود عنوان کرد که عاملان این حمله احتمالا با Pompomourin، کسی که پیشتر نیز به این محقق امنیتی حمله کرده بود، در ارتباط هستند.

البته مشابه چنین حملات را در گذشته نیز شاهد بودیم؛ برای نمونه در ماه مارس امسال، هکرها به سرورهای Exchange مایکروسافت نفوذ کرده و به اطلاعات چندین شرکت و سازمان دسترسی پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا