تکنولوژی

با چهار خودروی الکتریکی مفهو‌‌می‌ نیسان آشنا شوید

شرکت نیسان به تازگی از چهار خودروی الکتریکی مفهومی جدید رونمایی و اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۱۵ خودروی الکتریکی این شرکت وارد بازار خواهند شد.

بازار نوظهور خودروهای الکتریکی و حرکت خودروسازان به سمت توقف تولید مدل‌های مجهز به سوخت‌های فسیلی، بسیاری از خودروسازان را برای حضور در این حوزه و کسب سهم بیشتر این بازار ترغیب کرده است. نیسان نیز برای جا نماندن از رقبای خود، اخیرا از اختصاص ۱۷.۷ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی خبر داد.

این شرکت اخیرا چهار مدل جدید و البته مفهو‌می‌ را معرفی کرد. مدل نخست، یک پیکاپ کوچک تحت عنوان Surf-Out محسوب ‌می‌شود که از طراحی جالب و جذابی بهره ‌می‌برد. مدل دوم، یک خودروی اسپرت کانورتیبل است که قرار است با نام Max-Out وارد بازار شود.

نیسان برای طرفداران مدل‌‌های کراس‌اور نیز محصولی به نام Hang-Out را طراحی کرده و خودروی مفهو‌می‌ Chill-Out نیز در کلاس یک شاسی‌‌بلند روانه خیابان‌‌ها خواهد شد.

مدل Surf-Out از طراحی آینده‌نگرانه‌ای بهره ‌می‌برد و نحوه استفاده از چراغ‌‌ها در قسمت‌‌های جلویی و پشتی، نمایی جذاب را به آن بخشیده است. در داخل کابین نیز سعی شده تا همه چیز به صورت جمع‌وجو و دقیق کنار هم قرار گیرند و یک نمایشگر بزرگ نیز روی داشبورد برای نمایش اطلاعات مورد نیاز حین رانندگی تعبیه شده است.

نیسان در خصوص Surf-Out ‌می‌گوید که این محصول به لطف سیستم تمام چرخ محرک e-4ORCE از قابلیت‌‌های آفرود نیز بهره ‌می‌برد.

محصول دوم که تحت عنوان Max-Out و در قالب یک خودروی کانورتیبل یا تبدیل‌شونده معرفی شده، یک خودروی اسپرت دو در است. به گفته نیسان، این محصول از وزنی کم و مرکز ثقل پایینی بهره ‌می‌برد و قادر است تجربه رانندگی لذت‌بخشی را برای راننده به ارمغان آورد. صندلی‌‌های این خودرو قابل تنظیم بوده و حتی ‌می‌توان آنها را به حالت‌‌های مختلف تنظیم کرد.

محصول بعدی نیسان، Hang-Out نام دارد که از برخی جهات، شباهت‌‌هایی با خودروی نیسان Cube دارد. ارتفاع پایین کف خودرو در کنار سقف مرتفع آن، فضایی جادار و سالنی‌مانند را در داخل این کراس‌اور ایجاد ‌می‌کند.

هر چهار صندلی این خودرو در جهات مختلف ‌می‌چرخند و از قابلیت جابجایی و حرکت برخوردارند به طوری که ‌می‌توان فضایی شبیه به سالن سینما را ایجاد کرد. تصاویر نشان ‌می‌دهند که یک پروژکتور و یک صفحه نمایش بزرگ نیز در قسمت انتهایی کابین تعبیه شده که سرنشینان ‌می‌توانند لذت تماشای فیلم‌‌ها را در کنار هم تجربه کنند.

و بالاخره مدل چهارم که همان Chill-Out نامیده شده، یک شاسی‌بلند مفهو‌می‌ با طراحی آینده‌نگرانه است. این محصول، از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به نیسان آریا دارد اما با این تفاوت که اندازه آن، کمی‌ کوچک‌تر است و به گفته نیسان، مبتنی بر پلتفرم CMF-EV طراحی شده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا