سامسونگ

سامسونگ به دنبال عرضه گوشی‌های تاشو و کشویی

سامسونگ با عرضه گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ و مدل‌های قبل از آن، ورودی قدرتمند را به بازار گوشی‌هایی با نمایشگرهای تاشو داشت. اکنون به نظر می‌رسد که این تازه آغاز راه است و مدل‌های بیشتری متعلق به این خانواده در راه است.

این شرکت اخیرا وب‌سایتی را راه‌اندازی کرده که در آن، کاربردها و طراحی‌های مختلف مربوط به نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر را شرح داده است. همچنین طرحی تحت عنوان Slidable Flex نیز در این وب‌سایت مشاهده می‌شود که از قسمت پایینی صفحه، به صورت کشویی باز می‌شود.

در کنار این طرح، Rollable Flex نیز آمده که می‌تواند به مانند یک لوله، رول شود. طرح دیگر تحت عنوان Flex Note شناخته می‌شود که تقریبا همان طرح به کاررفته در گوشی گلکسی زد فلود است  و ظاهری شبیه به لپ‌تاپ را به خود گرفته است.

گفتنی است سامسونگ هنوز رسما اعلام نکرده که در حال ساخت گوشی‌هایی مجهز به این نمایشگرهاست، اما این الگوها نشان می‌دهند که چشم بادامی‌ها حداقل به تولید چنین محصولی فکر می‌کنند و شاید در آینده نزدیک شاهد ورود آنها به بازار باشیم.

از طرفی دیگر، از کمله «گوشی» در کنار هیچ یک از این نمایشگرها استفاده نشده و این یعنی، احتمال ساخت محصولات دیگری همچون تلویزیون، لپ‌تاپ و… با این نمایشگرهای دور از ذهن نیست.

به هر روی، سامسونگ تنها شرکتی نیست که به تولید گوشی‌های رول‌شونده روی آورده و پیش از این، شرکت‌هایی همچو TCL و حتی اوپو نیز با عرضه گوشی Oppo X ۲۰۲۱ به این قلمرو وارد شده‌اند.

شرکت ال‌جی نیز یکی دیگر از پیشگامان این حوزه به شمار می‌رود. این شرکت پیشتر و قبل از آنکه از بازار گوشی‌های هوشمند خداحافظی کند، از گوشی ال‌جی Rollable پرده برداشت.

سامسونگ به دنبال عرضه گوشی‌های تاشو و کشویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا