اپلچگونه

نحوه استفاده از ایرپادز در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

اپل همواره از هدفون‌های بی‌سیم سری ایرپادز خود به عنوان محصولی متفاوت و متمایز با دیگر نمونه مشابه بازار یاد می‌کند. اگرچه این ادعا، چندان هم بی‌اساس نیست و این محصول از برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی بهره می‌برد، اما چیزی فراتر از یک هدفون بی‌سیم بلوتوثی نیست و از این جنبه، تفاوتی با دیگر محصولات مشابه بازار ندارد.

این یعنی، کاربران می‌توانند ایرپادز را به هر دستگاهی که از قابلیت بلوتوث پشتیبانی می‌کند، متصل و لذت گوش کردن به موسیقی را با کیفیتی بالا تجربه کنند. در واقع، دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی نیز می‌توانند از قابلیت‌های این محصول اپل بهره‌مند شوند.

فرآیند اتصال ایرپادز به گوشی‌های اندرویدی کار سختی نیست. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اندرویدی‌ها، امکان استفاده از برخی قابلیت‌های ایرپادز را در  دستگاه خود نخواهند داشت. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به نحوه اتصال ایرپادز به گوشی یا تبلت اندرویدی.

فرآیند اتصال و جفت شدن ایرپادز با دستگاه اندرویدی

  • ایرپادز خود را درون کیس آن قرار دهید (در کیس باز باشد). سپس دکمه تعبیه‌شده در قسمت پشتی کیس را فشار دهید تا لامپ LED، نور سفید را نمایش دهد. دارندگان ایرپادز مکس نیز می‌توانند دکمه کنترل نویز را فشار داده و برای چند لحظه نگه دارند تا نور سفید روی چراغ استاتوس نمایان شود
  • سپس به گوشی یا تبلت اندروید خود برگردید و وارد بخش Settings شوید. در اینجا، گزینه Bluetooth یا Connected Devices را انتخاب کنید
  • گزینه Pair new devices را انتخاب کنید و پس از نمایش نام ایرپادز در فهرست دستگاه‌ها، روی آن تپ کنید. در صورت درخواست تایید برای جفت شدن، گزینه مربوطه را انتخاب کنید

نحوه استفاده از اپل ایرپادز در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

اکنون ایرپادز شما به فهرست دستگاه‌های متصل اضافه می‌شود. برای پایان دادن به این ارتباط و اتصال نیز می‌توانید ایرپادز را درون کیس قرار داده و در آن را ببندید. با خارج کردن ایرپادز نیز اتصال به صورت خودکار برقرار خواهد شد.

کدامیک از ویژگی‌های ایرپادز برای کاربران اندروید قابل استفاده نیست؟

اگرچه ایرپادزهای اپل به راحتی به دستگاه‌های اندرویدی متصل می‌شوند، اما این سری از محصولات برای کار با دستگاه‌های اپل طراحی شده‌اند و بنابراین، برخی از قابلیت‌های آنها تنها برای دارندگان آیفون، آیمک و مک قابل استفاده خواهد بود.

این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • سیری
  • بررسی میزان شارژ باتری
  • تغییر عملکردهای ایرپادز پس از تپ کردن یا فشار دادن بدنه آن
  • سوییچ شدن خودکار میان دستگاه‌ها
  • فناوری تشخیص خودکار قرارگیری در گوش

با این حال، دارندگان گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی می‌توانند با  تپ کردن یا فشار داردن ایرپادز، دستوراتی همچون پخش یا توقف پخش را اعمال کنند. برای مدل‌های ایرپادز پرو و ایرپادز مکس نیز همچنان قابلیت‌های حذف نویز و حالت شفافیت قابل استفاده خواهد بود.

علی‌رغم غیرفعال بودن برخی از این قابلیت‌ها برای دارندگان دستگاه اندرویدی، می‌توان با اعمال تغییراتی در اپلیکیشن‌ها، برخی از این قابلیت‌ها برگرداند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

چک کردن باتری با اپلیکیشن AirBattery

اپلیکیشن AirBattery، از جمله ابزارهای کاربردی برای آگاهی از میزان شارژ باقی‌مانده دستگاه محسوب می‌شود. این اپلیکیشن به صورت رایگان در پلی استور قابل دانلود است، اما برای فعال کردن حالت Pro آن می‌بایست هزینه یک دلاری را پرداخت کرد.

نحوه استفاده از اپل ایرپادز در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

این اپلیکیشن با ارائه اطلاعات به صورت پاپ‌آپ، نشان می‌دهد که چه میزان شارژ ایرپادز باقی مانده است. همچنین اگر یک ایرپادز را درون کیس آن قرار دهید، می‌توانید به میزان شارژ کیس نیز پی ببرید.

افزون بر این، اپلیکیشن AirBattery می‌تواند قابلیت تشخیص خودکار قرارگیری در گوشی را نیز به دستگاه‌های اندرویدی برگرداند. عملکرد این قابلیت به گونه‌ای است که وقتی ایرپادز از گوش خارج می‌شود، موسیقی در حال پخش متوقف می‌شود.

فراخواندن گوگل اسیستنت با اپلیکیشن Assistant Trigger

اپلیکیشن Assistant Triger، علاوه بر نمایش میزان شارژ ایراپادز، از قابلیت فعال کردن گوگل اسیستنت نیز بهره می‌برد. بدین معنی که با تپ کردن روی ایرپادز، این دستیار صوتی فعال می‌شود.

نحوه استفاده از اپل ایرپادز در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی

دانلود این برنامه رایگان است و می‌توانید پس از اجرای برنامه، تاگل مربوط به Enable Assistant را فعال کنید.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا