ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک خطاب به مدیران تسلا: دستورات را اجرا کنید یا استعفا دهید

اخیرا ایمیلی متعلق به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا خطاب به کارکنان این شرکت فاش شده که نشان می‌دهد او از برخی مدیرانی که دستوراتش را اجرا نمی‌کنند و یا توضیحی را بابت چرایی نادرست بودن دستورات وی ارائه نمی‌دهند، خواسته تا فورا استعفا دهند.

این دو ایمیل که توسط ایلان ماسک در هفته اول اکتبر برای تمامی‌کارکنان تسلا ارسال شد. درست در برهه‌ای از زمان که تسلا اعلام کرد توانسته ۲۱۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ روانه بازار کند و استفاده آزمایشی از قابلیت رانندگی تمام خودران نیز در اختیار برخی از رانندگان قرار گرفت. البته چندی بعد و به دلیل نگرانی‌های ایمنی، استفاده از این ویژگی در خودروهای تسلا متوقف شد.

با این حال، ماسک در ایمیل نخست خود درباره گوش دادن به موسیقی در حین کار توسط کارمندان این شرکت توضیح می‌دهد. او می‌گوید از هرگونه اقدامی‌که باعث لذت‌بخش‌تر شدن کار کردن می‌شود، حمایت می‌کند و کارکنان می‌توانند با قرار دادن هدفون درون یکی از گوش‌های خود از موسیقی لذت ببرند و با گوش دیگر، از اتفاقات و مسائلی که پیرامونشان می‌گذرد باخبر شوند و خطری سلامت آنها را تهدید نکند.

مدیرعامل تسلا در ایمیل دوم به کارکنان و مدیران می‌گوید که وقتی دستوری صادر می‌شود، چه کاری باید انجام دهند. به گفته ماسک، آنها سه مرحله پیش روی دارند: به دستور پاسخ و توضیح دهند که چرا دستورات وی اشتباه است چراکه ممکن است گاهی اوقات، برخی موارد کاملا اشتباه باشند؛ از او بخواهند که بیشتر توضیح دهد و یا دستور را بی‌کم‌وکاست اجرا کنند.

ماسک در این ایمیل خطاب به مدیران نوشت در صورتی که هیچ یک از مراحل فوق انجام نشود، مدیر مربوطه می‌بایست فورا استعفا دهد.

ماسک هنوز واکنشی را در قبال انتشار این ایمیل در فضای وب و بازخوردهایی که به دنبال داشته، نشان نداده است. البته این موضوع تازگی ندارد و پیشتر نیز ایمیل‌هایی متعلق به ایلان ماسک لو رفته بود که به مانند دو ایمیل اخیر، خبرساز شده بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا