ایلان ماسکتکنولوژی

ایلان ماسک، فروش سهام خود در تسلا را آغاز کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیرا در یک نظرخواهی توییتری از کاربران خواست تا نظرشان را درباره فروش ۱۰ درصدی سهام خود در شرکت تسلا به منظور پرداخت مالیات را اعلام کنند.

در این نظرخواهی، اکثر دنبال‌کنندگان توییتری ماسک، موافق فروش این میزان از سهام وی در تسلا بودند و حال طبق آخرین گزارش‌ها، ثروتمندترین مرد جهان، فروش سهام خود را آغاز کرده است. طبق اطلاعات برآمده از از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ایلان ماسک تاکنون حداقل ۵ میلیارد دلار از سهامش در تسلا را فروخته است.

مدیرعامل تسلا در حالی فروش سهام خود را به منظور پرداخت مالیات آغاز کرد که اخیرا و به دلیل افزایش بی‌سابقه ثروتش، در کانون توجهات قرار گرفت. او به دلیل عدم پرداخت مالیات بر درآمد، بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. ایلان ماسک حقوقی از طریق شرکت تسلا دریافت نمی‌کند و این مسئله از طریق پاداش در قالب سهام جبران می‌شود.

این روش، ایلان ماسک را از پرداخت مالیات معاف می‌کرد که همین مسئله باعث شد تا در نهایت، مدیرعامل تسلا تصمیم بگیرد بخشی از سهام خود را برای پرداخت مالیات بفروشد؛ کاری که در طی سال‌های اخیر انجام نداده بود.

فرار مالیاتی برخی میلاردرهای جهان، باعث شد تا ران وایدن، سیاستمدار آمریکایی طرح «مالیات بر درآمد میلیاردرها» را پیشنهاد کند که بر اساس آن، بر افزایش ثروت این افراد مالیات تعلق خواهد شد. این فشارها باعث شد تا ایلان ماسک در توییتر خود یک نظرسنجی را راه‌اندازی کند و از کاربران بخواهد تا نظرشان را درباره فروش ۱۰ درصد از سهامش در تسلا به منظور پرداخت مالیات اعلام کنند. در این نظرسنجی، حدود ۵۸ درصد از کاربران پاسخ «بله» را ارسال کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا