تکنولوژی

با پهپادهای جدید شرکت DJI آشنا شوید؛ مویک ۳ و مویک ۳ ساین

بالاخره پس از هفته‌ها انتظار، شرکت DJI از پهپادهای جدید پرچمدار خود به نام‌های مویک ۳ – Mavic ۳- و مویک ۳ ساین – Mavic ۳ Cine- رونمایی کرد.

اگرچه چندین ویژگی مشترک میان این دو محصول وجود دارد اما معرفی این پهپادها را ابتدا با مدل مویک ۳ ساین آغاز می‌کنیم. پهپادی که قرار است با قیمت ۴۹۹۹ دلار عرضه شود و از قابلیت فیلمبرداری با فرمت اپل ProRes ۴۴۲ hQ و با رزولوشن ۵.۱K و حداکثر نرخ ۵۰ فریم بر ثانیه بهره می‌برد.

همچنین این پهپاد به حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی SSD مجهز شده که البته از سوی کاربر، قابل تعویض نیست.   مدل ارزان‌تر تحت عنوان مویک ۳ رونمایی شده و می‌توان با پرداخت ۲۱۹۹ دلار صاحب آن شد.

اگرچه این محصول از حافظه داخلی SSD و قابلیت ProRes برخوردار نیست اما به سیستم دوربین دوگانه به‌کاررفته در مدل مویک ۳ ساین مجهز شده است. هر دو پهپاد از امکان فیلمبرداری ۴K با حداکثر نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه و ثبت عکس‌هایی با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

علاوه بر لنز اصلی ۲۴ میلی‌متری، یک لنز هیبریدی نیز در این دو پهپاد تعبیه شده که قادر به ارائه زوم دیجیتال ۲۸ برابری است. به گفته DJI، این دو محصول نسخه‌های ارتقایافته مدل‌های مویک ۲ پرو و مویک ۲ زوم هستند که در سال ۲۰۱۸ و به عنوان اولین پهپادهای مجهز به دوربین‌های‌هاسلبند پس از خرید سهم قابل‌توجهی از این شرکت توسط DJI  در سال ۲۰۱۷، بازار عرضه شدند.

همانند مدل‌های سال ۲۰۱۸، مهندسان شرکت DJI، فناوری‌هاسلبند «نچرال کالر سولوشن» را در دل این پهپادها تعبیه کرده‌اند که می‌تواند رنگ‌های بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت را در فیلم و تصاویر ارائه دهد.

از دیگر قابلیت‌های مدل مویک ۳ می‌توان به فیلمبرداری ۱۰ بیتی D-log برای اعمال کنترل بیشتر روی رنگ در مرحله پس از پردازش و ثبت فیلم با استاندارد H. ۲۶۴ و H. ۲۶۵ اشاره کرد. اما خبری از قابلیت ویدیویی HDR در این دوربین نیست.

علاوه بر ارتقای دوربین، شرکت DJI قابلیت‌های خودکار مویک ۳ را نیز بهبود بخشیده است. این پهپاد از فناوری تشخیص موانع از جهات مختلف بهره می‌برد و حتی قادر است اشیاء را از فاصله ۲۰۰ متری تشخیص دهد. این در حالی که پیشتر این امکان تا موانع ۲۰ متری در نسخه قبلی این خانواده وجود داشت.

مویک 3

از دیگر امکانات این پهپادها می‌توان به فناوری‌های Advanced RTH، APAS ۵.۰ و ActiveTrack ۵.۰ اشاره کرد. ویژگی نخست یعنی Advanced RTH به پهپاد کمک می‌کند تا بسیار هوشمندانه‌تر مسیر بازگشت به نقطه پرتاب را طی کند. ویژگی APAS ۵.۰ نیز که از آن به عنوان کمک خلبان هوشمند یاد می‌شود و قادر است یک مسیر پرواز مناسب را برای جلوگیری از برخورد پهاد با موانع برنامه‌ریزی کند.

سومین قابلیت که تحت عنوان ActiveTrack ۵.۰ شناخته می‌شود، منجر به بهبود عملکرد پهپاد در مسیریابی و دنبال کردن سوژه‌ها می‌شود. به گفته DJI، این قابلیت فعلا قابل استفاده نخواهد بود و چند هفته بعد در اختیار خریداران این دو محصول قرار خواهد گرفت.

 مویک 3

هر دو پهپاد از نسخه‌های ارتقایافته فناوری OcuSync ۳+ بهره می‌برند که می‌تواند در بهترین شرایط قادر است تا ۱۵ کیلومتر را پوشش دهد. همچنین امکان فید زنده ویدیویی ۱۰۸۰p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز بر روی گوشی یا کنترل در این دو پهپاد تعبیه شده است.

اگر قصد خرید این پهپاد را دارید، DJI سه باندل را پیش رویتان قرار داده است؛ نسخه استاندارد که شامل پهپاد، ریموت کنترلر، بند ویژه حمل پهپاد، شارژر، یک ست ملخ اضافه و یک جوی‌استیک می‌شوند و با قیمت ۲۱۹۹ دلار قابل خرید خواهد بود.

در نسخه Fly More Combo، دو باتری اضافه، یک‌هاب شارژ، چهار ست ملخ، مجموعه فیلترهای ND و یک کیس حمل پهپاد با قابلیت تبدیل شدن به کوله‌پشتی مشاهده می‌شود که قیمت آن برابر با ۲۹۹۹ دلار تعیین شده است.

 مویک 3

و بالاخره نسخه سوم که تحت عنوان Cine Premium Combo شناخته می‌شود، به امکاناتی همچون کنترلر جدید RC Pro مجهز شده که از نمایشگر داخلی بهره می‌برد. همچنین در این نسخه، یک مجموعه فیلترهای ND بیشتر به نسبت نسخه Fly More Combo تعبیه شده است. بهای این نسخه نیز برابر با ۴۹۹۹ دلار تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا