اپلتکنولوژی

ویدیوی مجهز کردن آیفون به درگاه USB-C منتشر شد

چندی پیش، کن پیلونل دانشجویی مهندسی رباتیک توانست برای اولین بار، درگاه USB-C را به گوشی‌های آیفون اضافه کند. اقدامی‌که بسیار مورد توجه قرار گرفت و در پی آن، پیلونل اعلام کرد که به زودی جزییات بیشتری را در خصوص نحوه اجرای این هک اعلام خواهد کرد.

در همین رابطه، اخیرا این مهندس رباتیک، یک ویدیوی 13 دقیقه‌ای را منتشر و توضیحاتی را در خصوص نحوه تولد اولین گوشی آیفون مجهز به درگاه USB-C منتشر کرد تا علاقه‌مندان به کسب تجربه‌ای جدید در این حوزه، بتوانند چنین فرآیندی را روی گوشی‌های آیفون اپل پیاده کنند.

پیلونل در این ویدیو، تمامی‌این فرآیند را که شامل نمونه‌های اولیه، مهندسی معکوس کانکتور لاتینینگ، مهندسی معکوس کانکتور ساختگی لایتنینگ، سفارش مدار دایره‌ای انعطاف‌پذیر و کار روی کیس آیفون برای قرارگیری بهتر رابط فیزیگی بزرگ‌تر USB-C می‌شدند، به طور کامل توضیح داد.

همچنین این ویدیو نشان می‌دهد که نصب این مدار اضافی تاچه حد دشوار است چراکه می‌بایست در دو طرف سخت‌افزار Haptic Engine اپل خم شود. پیلونل اخیرا اولین آیفون مجهز به درگاه USB-C را که چندی پیش به نمایش گذاشت، در وب‌سایت eBay به حراج گذاشت که تا لحظه ثبت این خبر، آخرین رقم پیشنهادی برای آن، 3850 دلار است. این ویدیو را می توانید با مراجعه به این صفحه مشاهده کنید.

با این حال، وی اعلام کرد کسی که این نسخه خاص از آیفون را خریداری می‌کند، نباید آن را تغییر دهد یا به‌روزرسانی و یا حتی به عنوان گوشی معمولی از آن استفاده کند. پیلونل همچنین این پروژه را به صورت منبع‌باز ارائه داده و بنابراین، سایر افراد می‌توانند این کار را توسعه یا ادامه دهند.

بدین معنی که هم می‌توان گوشی‌های آیفون 10 بیشتری مجهز به USB-C را تولید کرد و هم از این شیوه برای تعبیه این درگاه در سایر مدل‌های آیفون استفاده کرد. این دانشجوی مهندسی رباتیک در پایان عنوان کرد که قصد دارد بیشتر روی این طراحی کار کند و قابلیت‌های شارژ سریع، ضد آب بودن و حتی استفاده از قطعات جانبی مجهز به USB-C را در این مدل ارتقا دهد.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا