اپلتکنولوژی

اولین گوشی آیفون مجهز به درگاه USB-C + ویدیو

چند وقتی است که اخبار و شنیده‌‌هایی زیادی پیرامون درگاه USB-C و تصمیم اروپا برای تبدیل کردن این فناوری به درگاهی استاندارد برای تما‌‌می‌ دستگاه‌‌های موبایلی به گوش ‌‌می‌رسد.

اقدا‌‌می‌ که ‌‌می‌تواند در کاهش تولید زباله‌‌های الکترونیکی که این روزها به یکی از معضلات جدی زیست‌محیطی تبدیل شده، بسیار تاثیرگذار باشد. اما در میان بزرگان عرصه فناوری، اپل تنها شرکتی است که همچنان در برابر استفاده از USB-C در گوشی‌‌های آیفون خود مقاومت ‌‌می‌کند.

در حال حاضر، اپل از درگاه لایتنینگ در محصولات خود بهره ‌‌می‌برد. اما یکی از دانشجویان رشته مهندسی رباتیک، موفق شده تا کانکتور لایتنینگ گوشی آیفون را با درگاه USB-C جایگزین کند. این دانشجو ویدیویی را در کانال یوتیوب خود منتشر کرد که در آن، گوشی آیفون 10 با درگاه USB-C مشاهده ‌‌می‌شود.

کن پینونل، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی رباتیک اعلام کرد که به زودی، ویدیویی را در خصوص نحوه جایگزینی لایتنینگ با USB-C در این گوشی آیفون منتشر خواهد کرد. او همچنین توضیح داد که کانکتور لایتنینگ را مهندسی معکوس کرد و توانست با تولید نمونه‌ اولیه یک کانکتور PCB، ایده خود را پیاده کند.

این دانشجو در بررسی‌‌های خود به این نکته پی برد که اپل، کانکتور لایتنینگ را به همراه یک آی‌سی (IC) یکپارچه تحت عنوان C94 به برخی از شرکای خود عرضه ‌‌می‌کند تا بتوانند کابل‌‌های USB-C به لایتنینگ را تولید کنند.

سال‌‌هاست که بسیاری از کاربران، منتظر عرضه آیفونی مجهز به درگاه USB-C هستند چرا که ‌‌می‌تواند سرعت شارژ بالاتری را برای دستگاه به ارمغان آورد و در کنار آن، کاربران ‌‌می‌توانند از کابل‌‌های استاندارد و متعلق به دیگر گوشی‌‌ها نیز استفاده کنند.

از طرفی دیگر، اپل کار سختی را برای استفاده از این درگاه در گوشی‌‌های آیفون خود ندارد چراکه این شرکت پیشتر، آیپد پرو خود را مجهز به USB-C عرضه کرده است. در حال حاضر، اروپا در حال تصویب قانونی است که بر اساس آن، درگاه USB-C به عنوان درگاهی استاندارد برای شارژ تما‌‌می‌ دستگاه‌‌های الکترونیکی شناخته خواهد شد. اقدا‌‌می‌ که هم ‌‌می‌تواند به کاهش زباله‌‌های الکترونیکی کمک کند و هم به نفع کاربران باشد.

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا