اپل

کالبدشکافی مک بوک پرو ۲۰۲۱ از تعویض راحت باتری دستگاه حکایت دارد

اپل چندی پیش از مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی خود مجهز به پردازنده‌های جدید M1 پرو و M1 مکس پرده برداشت. حال این دو محصول نیز به مانند دیگر دستگاه‌های هوشمند تازه‌وارد به دنیای فناوری، زیر تیغ کالبدشکافی متخصصان iFixit قرار گرفتند تا تعمیرپذیری آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

طبق گفته متخصصان این مرکز، تعویض باتری مک بوک پروهای جدید راحت‌تر شده و ماژول باتری همانند دیگر دستگاه‌های موبایلی، از طریق نوارهای چسبان به بدنه متصل شده‌اند. بنابراین، باید با اندکی صبر و حوصله این نوارها را باز کرد تا پاره نشوند و باتری را جدا کرد. همچنین برای درآوردن باتری، می‌بایست ترک‌پد دستگاه نیز با احتیاط باز شود.

پیشتر باتری‌های مک بوک پرو در دل قاب‌ها و محفظه‌های خاص به خود قرار داشتند که در ان حالت، جدا کردن و نصب باتری در نهایت سادگی صورت می‌گرفت. اما از سال ۲۰۱۲، شرکت اپل به منظور استفاده از طراحی باریک‌تر و ایجاد فضای خالی بیشتر در لپ‌تاپ‌های خود، نحوه چیدمان باتری در این خانواده از محصولات خود را تغییر داد.

همین رویه، کار را برای تعمیرکاران سخت می‌کرد چراکه اپل از چسب برای اتصال قسمت‌های مختلف باتری به بدنه استفاده می‌کرد و در نتیجه، دسترسی به باتری را سخت می‌کرد. کالبدشکافی متخصصان iFixit نشان می‌دهد که درگاه‌های HDMI و کارت SD به لاجیک برد دستگاه وصل و فیکس شده‌اند اما دیگر درگاه‌ها، به صورت ماژولار هستند و تعویض آنها، نیازمند خارج کردن کامل لاجیک برد دستگاه است.

فن‌ها و اسپیکرها نیز به گونه‌ای در دو لپ‌تاپ جای گرفته‌اند که در صورت نیاز به تعویض، تعمیرکاران می‌بایست بازهم لاجیک برد را به طور کامل از بدنه جدا کنند. تنها نگرانی باقی‌مانده این است که با تعویض صفحه نمایش، قابلیت TrueTone را غیرفعال خواهد کرد و تعویض تاچ آیدی نیز باعث از کار افتادن آن می‌شود.

کالبدشکافی مک بوک پرو 2021 از تعویض راحت باتری دستگاه حکایت دارد

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا