علمیویروس کرونا

واکسن فایزر برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجوز گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال را صادر کرد.

با این چراغ سبز از سوی سازمان غذا و دارو، این گروه سنی جدید نیز به جمع دریافت‌کنندگان واکسن کرونای فایزر اضافه خواهد شد تا بخشی از نگرانی‌های والدین نسبت به احتمال ابتلای فرزندانشان به این ویروس، برطرف شود.

اگرچه احتمال بروز علائم حاد در کودکان مبتلا به ویروس کرونا کمتر است اما این گروه سنی همچنان در معرض این بیماری قرار دارند و می‌توانند آن را گسترش دهند. طبق آخرین گزارش‌ها، در طی ماه سپتامبر، میزان ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در میان کودکان به بیشترین حد خود رسید به طوری که تعداد مبتلایان از مرز یک میلیون هم عبور کرد.

حال با این مجوز، ۲۸ میلیون کودک در آمریکا می‌توانند با واکس فایزر واکسینه شوند. طبق نظرنسجی اخیر در ماه سپتامبر، حدود یک سوم از والدین خواستار واکسیناسیون کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال خود پس از تایید واکسن هستند.

اکنون واکسن فایزر مجوز استفاده اضطراری برای این گروه سنی را دریافت کرده است. سازمان غذا و دارو پیشتر، تاییدیه کامل تزریق این واکسن برای افراد بالای ۱۶ سال را صادر کرده بود. کالیفرینا اعلام کرد که قصد دارد تا واکسن کرونا را به محض دریافت تاییدیه کامل برای کودکان و نوجوانان، به لیست واکسن‌های مورد نیاز برای حضور در مدارس اضافه کند. مقامات نیویورک نیز در حال بررسی اقدامی‌مشابه هستند.

دو واکسن دیگر ویروس کرونا در آمریکا به نام‌های «مدرنا» و «جانسون‌اند جانسون» تنها مجوز استفاده برای افراد ۱۸ سال و بالاتر را دریافت کرده‌اند. گفته می‌شود که سازمان غذا و دارو در آستانه اعطای چراغ سبز برای تزریق واکسن مدرنا به افراد بین ۱۲ تا ۱۷ سال بود که این تصمیم به علت بررسی‌های بیشتری پیرامون خطر نادر التهاب قلب به تاخیر افتاد.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا