تکنولوژی

رونمایی کوالکام از چهار مدل پردازنده میان رده

کوالکام به تازگی از چند پردازنده جدید سری اسنپدراگون به نام‌های اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس، ۶۹۵.۶۸۰ و ۴۸۰ پلاس رونمایی کرد.

این پردازنده‌ها برای استفاده در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده طراحی شده‌اند و تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند گزینه‌های بیشتری برای برای انتخاب پیش رو خواهند داشت. همچنین خریداران نیز می‌توانند با دقت در نوع پردازنده، انتخاب بهتری داشته باشند.

معرفی این مدل‌ها را با اسنپدراگون ۶۹۵ آغاز می‌کنیم. چیپستی که قرار است جای اسنپدراگون ۶۹۰ را در این خانواده بگیرد. برخلاف مدل قبلی، این پردازنده جدید از هر دو نسخه‌های mmWave و sub-6GHz فناری ۵G پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت در اسنپدراگون ۶۹۵ به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا با استفاده از این چیپست، سرعت اینترنت بالاتری را در گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت بازار به ارمغان آورند. همچنین با این محصول، توان پردازشی دستگاه نیز ارتقا خواهد یافت به طوری که طبق گفته کوالکام، اسنپدراگون ۶۹۵ می‌تواند تا ۱۵ درصد، سرعت پردازشی بالاتر و تا ۵۰ درصد توان گرافیکی بیشتر را در مقایسه با نسخه اسنپدراگون ۶۹۰ ارائه دهد.

عضو جدید دیگر خانواده پردازنده‌های کوالکام، اسنپدراگون ۶۸۰ نام دارد. چیپست جدید منحصرا LTE که همانند اسنپدراگون ۶۹۵، مبتنی بر فناوری ساخت ۶ نانومتری تولید شده است. این تراشه برای استفاده در گوشی‌هایی هوشمند ۴G که قرار است در کشورهایی فاقد فناوری ۵G عرضه شوند، طراحی شده است.

پردازنده جدید دیگر کوالکام، نسخه‌های به‌روزرشده مدل‌های موجود هستند که با نام‌های اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس و اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس معرفی شدند. در واقع، پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس، نسخه بهبودیافته مدل اسنپدراگون ۷۷۸G و اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس، نسخه بهبودیافته اسنپدراگون ۴۸۰ محسوب می‌شود.

هر دو مدل با تغییراتی به منظور ارتقای عملکرد نسبت به مدل‌های فعلی همراه شده‌اند. برای مثال، در نسخه اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس سرعت کلاک از ۲.۴ گیگاهرتز به ۲.۵ گیگاهرتز ارتقا و در نسخه اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس نیز سرعت کلاک از ۲ گیگاهرتز به ۲.۲ گیگاهرتز افزایش یافته است.

هر چهار مدل پردازنده جدید کوالکام در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهند شد. شرکت‌هایی چون HMD، آنر، موتورولا، اوپو، ویوو و شیائومی‌نیز از تمایل خود برای استفاده از این پردازنده‌ها در نسل جدید محصولات خود خبر داده‌اند.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا