سونی

گوشی سونی اکسپریا Pro-I با سنسور دوربین یک اینچی معرفی شد

سونی به تازگی از جددیترین گوشی هوشمند خود تحت عنوان اکسپریا Pro-I که به دوربین پیشرفته یک اینچی مجهز شده، پرده برداشت.

محصولی ۱۸۰۰ دلاری که برای طرفداران عکاسی موبایلی حرفه‌ای طراحی شده و از سنسور یک اینچی CMOS با مموری داخلی و فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. سونی در اکسپریا Pro-I سنسوری را به کار برده که پیشتر از آن در دوربین کامپکت RX100 IV استفاده کرده که می‌تواند تصاویری بسیار باکیفیت را ثبت کند.

در نامگذاری اکسپریا Pro-I، ازحرف «I» استفاده شده که برگرفته از کلمه Imaging یا همان عکاسی است. و اما در خصوص مشخصات این محصول جدید سونی باید گفت که از نمایشگر ۶.۵ اینچی ۴ HDR با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۱۶۶۴ پیکسل، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و نرخ تاچ سمپلینگ ۱۴۰ هرتزی بهره می‌برد. توان پردازشی اکسپریا Pro-I را چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ تامین می‌کند که در کنار خود، رم ۱۲ گیگابایتی را می‌بیند.

حافظه داخلی این دستگاه برابر با ۵۱۲ گیگابایت عنوان شده که از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی تا یک ترابایت قابل ارتقاست. یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری نیز انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه را به رگ‌های دستگاه تزریق می‌کند. این باتری از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

در خصوص دوربین و ویژگی متمایز اکسپریا Pro-I باید گفت سونی از سیستم دوربین سه‌گانه استفاده کرده که یک سنسور یک اینچی ۱۲ مگاپیکسلی Exmor RS با دیافراگم متغیر از F/۲.۰ تا F/۴.۰ به همراه یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی۱/۲.۹ اینچی با دیافراگم F/۲.۴ و بالاخره سنسور سوم ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۵ اینچی Exmor RS را در خود جای داده است.

این دوربین به ویژگی‌های پیشرفته‌ای همچون عکاسی پیاپی ۲۰ فریم بر ثانیه‌ای تا قابلیت فوکوس خودکار ردیابی سوژه تا نرخ ۶۰ بر ثانیه مجهز شده است. در قسمت جلویی دستگاه نیز از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است.

بلندگوی اکسپریا Pro-I از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و از جمله قابلیت‌های ارتباطی آن می‌توان به فناوری ۵G، بلوتوث ۵.۲ و ورودی هدفون ۳.۵ میلیمتری اشاره کرد. بدنه این گوشی ۲۱۱ گرمی‌هم در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

هنوز اطلاعات دقیقی درخصوص زمان عرضه این گوشی اعلام نشده نشده اما به نظر می‌رسد که ماه دسامبر، زمان ورود اکسپریا Pro-I به بازار باشد.

گوشی سونی اکسپریا Pro-I با دوربین یک اینچی معرفی شد

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا