تکنولوژیسونی

همکاری سونی و TSMC برای مقابله با بحران تراشه در جهان

سنگینی سایه بحران تراشه در جهان و تلاش برای مقابله با آن، منجر به ایجاد یک همکاری غیرمنتظره میان سونی و شرکت TSMC شده و این دو شرکت قصد دارند یک کارخانه تولید تراشه را در ژاپن راه‌اندازی کنند.

رویترز در گزارشی نوشت که منابع وب‌سایت ژاپنی Nikkei مدعی شدند که این دو شرکت فعال در حوزه فناوری به دنبال تاسیس یک کارخانه نیمه‌هادی در منطقه کوماموتو پرفکچر ژاپن هستند. به گفته این منابع، بخش قابل توجهی از این کارخانه، تحت هدایت و کنترل TSMC خواهد بود.

با این حال، کارخانه مذکور در زمین‌های متعلق به سونی و در نزدیکی کارخانه تولید سنسورهای تصویری این شرکت احداث خواهد شد. گفته می‌شود که دولت ژاپن نیز نی‌می‌از سرمایه ۷ میلیارد دلاری مورد نیاز برای ایجاد این کارخانه را تامین خواهد کرد.

قرار است در این کارخانه، تراشه‌های مورد نیاز برای انواع دوربین‌ها، خودروها و دیگر محصولات الکترونیکی تولید شود. همچنین شرکت تولید قطعات خودروی Denso نیز نسبت به حضور و مشارکت در این پروژه ابراز علاقه‌مندی کرده است.

اگر این پروژه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دنبال شود، احتماالا در سال ۲۰۲۴ به مرحله تولید تراشه خواهد رسید. با این حال، هنوز هیچ یک از دو شرکت سونی و TSMC واکنشی را در قبال این اخبار و همکای از خود نشان نداده‌اند؛ اگرچه TSMC پیشتر اعلام کرده بود که «به طور فعال در حال بررسی» طرح‌ها برای آغاز چنین اقدامی‌است.

طبق پیش‌بینی تحلیلگران، بحران تراشه جهان تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و بازگشت به شرایط عادی، چند سالی زمان خواهد برد. این کارخانه مشترک اما می‌تواند به تولیدکنندگان ژاپنی و شرکت TSMC کمک کند تا زودتر از سایر رقبا به شرایط عادی برگردند.

ژاپن در طی سال‌های اخیر، نتوانسته همه نیازهای تراشه‌ای خود را در داخل تامین کند و از این رو، بخشی از سفارشات تولید تراشه‌های پیشرفته خود را به شرکت‌هایی همچون TSMC تایوان واگذار کرده است. حال، با راه‌اندازی این کارخانه، ژاپن می‌تواند تمامی‌تراشه‌ها حتی تراشه‌های پیشرفته و پیجیده را نیز در خاک خود تولید کند.

از طرفی دیگر، اروپا و کشورهای بزرگی همچون آمریکا سعی دارند تا بنا به نگرانی‌های مرتبط با موضوع امنیت ملی، تولید تراشه‌ها را به کارخانه‌های داخلی بسپارند. در اوایل امسال، واشنگتن یک لایحه ۵۲ میلیارد دلاری را برای حمایت از تحقیق و توسعه پیرامون تولید انواع تراشه‌ها در خاک این کشور به تصویب رساند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. Не знаете, какой подрядчик выбрать для штукатурки стен? Обратитесь к нам на сайт mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предоставляем услуги по машинной штукатурке стен любой площади и сложности, а также гарантируем высокое качество работ и доступные цены.

  2. Хотите получить идеально ровные стены в своей квартире или офисе? Обратитесь к профессионалам на сайте mehanizirovannaya-shtukaturka-moscow.ru! Мы предоставляем услуги по механизированной штукатурке стен в Москве и области, а также гарантируем качество работ и доступные цены.

  3. Нужна стяжка пола в Москве, но вы не знаете, какой подрядчик лучше выбрать? Обратитесь к нам на сайт styazhka-pola24.ru! Мы предоставляем услуги по устройству стяжки пола любой площади и сложности, а также гарантируем качество и надежность.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا