اپل

مک او اس Monterey عرضه شد

نگاهی به قابلیت‌های مک او اس مانتری

پس از هفته‌ها انتظار، بالاخره اپل عرضه جدیدترین نسخه از پلتفرم مک تحت عنوان مک او اس مانتری (macOS Monterey) را آغاز کرد.

این نسخه با تغییرات محسوسی و قابلیت‌های جدیدی همراه شده که ‌می‌تواند تجربه متفاوتی از کار با این پلتفرم را برای کاربران مک به ارمغان آورد. در مک او اس مانتری، مرورگر سافاری بازطراحی شده که قطعا نگاه کاربران را به خود جلب خواهد کرد.

در این اپلیکیشن، نوار تب‌ها با رنگ صفحات وبی که کاربر در حال مشاهده آن است، یکی ‌می‌شود و ویژگی‌های جدیدی همچون Tab Groups نیز به سافاری اضافه شده است. اپل همچنین تغییرات محسوسی را در فیس تایم اعمال کرده است.

این به‌روزرسانی باعث کاربردی‌تر شدن فیس تایم و شباهت بیشتر آن با دیگر اپلیکیشن‌های برقراری تماس‌های تصویری شده و حتی کاربر ‌می‌تواند پس از برقراری تماس، از افراد برای حضور در ارتباط دعوت کند. این امکان در اختیار کاربرانی که از دستگاه‌های اندورید و ویندوزی نیز استفاده ‌می‌کنند، قرار داده شده و ‌می‌توان از طریق اپلیکیشن وب جدید فیس تایم از این قابلیت‌ها بهره برد.

مک‌های مجهز به پردازنده M1 نیز که از فناوری صوتی Spatial Audio پشتیبانی ‌می‌کنند، این قابلیت را در تماس‌های فیس تایم پیاده خواهند کرد. از دیگر ویژگی‌های مک او اس مانتری ‌می‌توان به اضافه شدن قابلیت Focus Mode اشاره کرد که پیشتر آن را در آی او اس 15 و آیپد او اس 15 دیده‌ایم.

ویژگی‌های Shortcuts، Quick Notes و ظاهر جدید اپلیکیشن مپس نیز در مک او اس مانتری مشاهده ‌می‌شود. قابلیت Live Text نیز که پاسخ اپل به ویژگی Google Lens تلقی ‌می‌شود، در مک او اس مانتری تعبیه شده است.

اما در این بین، قابلیت SharePlay که امکان اشتراک موزیک، ویدیو و صفحه نمایش را برای کاربران فراهم ‌می‌کند، غایب بزرگ مک او اس مانتری است. این ویژگی در کنار قابلیت‌های دیگری همچون Universal Control در آینده عرضه خواهد شد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا