تکنولوژیعکاسی

دوربین سونی A7 IV مجهز به سنسور ۳۳ مگاپیکسلی معرفی شد

بالاخره پس از هفته‌ها انتظار، سونی از جدیدترین دوربین فول فریم بدون آینه جدید خود تحت عنوان آلفا A۷ IV پرده برداشت.

دوربینی ۲۵۰۰ دلاری که برخی از فناوری‌های آن، از مدل‌های A۱ و A۷S III قرض گرفته شده و به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی را نسبت به A۷ III که بیش از سه سال پیش معرفی شد، به خود دیده است. از جمله ویژگی‌های بارز این دوربین می‌توان به سنسور ۳۳ مگاپیکسلی، فیلمبرداری ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد.

دوربین A۷ IV از لحاظ سایز و طراحی، شباهت نزدیکی به مدل A۷ III دارد اما در مدل جدید، گزینه‌های ویدیو و S&Q (آهسته و سریع) نیز اضافه شده که از طریق یک دکمه اختصاصی زیر دکمه Mode قابل دسترسی است. انتخاب هر کدام از این حالت‌ها، به طول کامل تنظیم و طراحی دکمه‌های کنترلی را تغییر می‌دهد.

سونی این دوربین را به منظره‌یاب الکترونیکی ۳.۶۸ میلیون نقطه‌ای با نرخ رفرش بالای ۱۲۰ هرتزی مجهز کرده است. در حالی که مدل A۷ III به منظره‌یابی با نرخ رفرش ۶۰ هرتزی و ۲.۳۶ میلیون نقطه‌ای مجهز بود. برای علاقه‌مندان به فیلمبرداری نیز باید گفت که A۷ IV از یک LCD بازشوند ۱.۰۳ میلیون نقطه‌ی بهره می‌برد.

لرزشگیر داخلی ۵ محوره این دوربین می‌تواند لرزش‌ها را تا ۵.۵ استاپ کاهش دهد. همچنین در این دوربین، حالتی به نام Active Mode نیز تعبیه شده که می‌تواند در ثبت فیلم‌هایی با تکان‌های کمتر موثر باشد.

در خصوص فضای ذخیره‌سازی نیز باید گفت که A۷ IV به دو ورودی مجهز شده که در ورودی بالایی می‌توان از یکی از کارت‌های SDXC UHS II یا CFexpress Type A استفاده کرد. درگاه پایین نیز تنها با کارت SDXC UHS II سازگار است.

باتری A۷ IV نیز به گونه‌ای است که بر اساس استاندارد CIPA، از قابلیت عکاسی تا ۶۱۰ شات عکس را داراست. سنسور ۳۳ مگاپیکسلی BSI این دوربین می‌تواند رزولوشن بالاتری را نسبت به سنسور ۲۴.۱ مگاپیکسلی A۷ III را ارائه دهد.

همچنین این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت بالاتری را در محیط‌هایی با نور کم ثبت کند. این دوربین همانند A7III از قابلیت عکاسی با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه‌ای با شاترهای مکانیکی یا الکتروینکی بهره می‌برد.

این دوربین به موتور پردازشی BIONZ R مجهز شده که قادر به ارائه ۷۵۹ فوکوس خودکار تشخیص فاز با پوشش سنسور ۹۴ درصدی است. همچنین A۷ IV از قابلیت ردیابی تصویری مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برد که قادر به پردازش اطلاعات Spatial در لحظه و با سرعت بالاست.

دوربین سونی A7 IV مجهز به سنسور 33 مگاپیکسلی معرفی شد

شاید مهم‌ترین تغییر مهم در A۷ IV، قابلیت‌های فیلمبرداری آن باشد. جایی که که مدل A۷ III محدود به فیلمبرداری 4K/30fps بود اما دوربین جدید سونی قادر به ضبط فیلم‌های ۱۰ بیتی ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.

قابلیت فوکوس خودکار این دوربین نیز سریع‌تر شده و در ردیابی نیز دقیق‌تر عمل می‌کند. در واقع A۷ IV اولین دوربین سونی به شمار می‌رود که از امکان ردیابی چشم انسان و حیوان در فیلمبرداری پشتیبانی می‌کند.

دوربین سونی A7 IV مجهز به سنسور 33 مگاپیکسلی معرفی شد

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا