گوگل

هر آنچه از گوشی تاشوی گوگل می‌دانیم

گوگل در جریان رویداد پاییزی Pixel Fall Launch مشخصات کامل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را اعلام کرد. اما خبری از دیگر محصولات سخت‌افزاری مورد انتظار همانند اولین گوشی تاشوی گوگل در این رویداد نبود.

گوگل پیشتر و در سال ۲۰۱۹ رسما اعلام کرد که در حال کار روی فناوری دستگاه‌های تاشو است و چند پتنت را نیز برای نمایشگرهای تاشو به نام خود ثبت کرد. در طی ماه‌های اخیر هم برخی منابع خبری از رونمایی گوشی تاشوی این شرکت تحت عنوان پیکسل فولد (Pixel Fold) در سال جاری خبر دادند.

اسناد داخلی از شرکت گوگل نشان می‌داد که این شرکت در حال کار روی گوشی هوشمندی تاشو با اسم رمز Passport است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد. وب‌سایت کره‌ای TheElec نیز زمان عرضه این گوشی را اوایل سال ۲۰۲ و اون بلاس نیز ماه سپتامبر پیش‌بینی کرده بود.

به همین جهت، بسیاری از علاقه‌مندان منتظر رونمایی از پیکسل فولد در جریان کنفرانس پاییزی امسال بودند. با این حال هنوز بیش از دو ماه به پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده و شاید در هفته‌های آتی شاهد معرفی این گوشی باشیم.

احتمال معرفی دو مدل گوشی تاشو توسط گوگل

اولین شواهد از اسم رمز Passport برای گوشی تاشوی گوگل در آگوست ۲۰۲۰ منتشر شد. به دنبال آن، گزارش‌هایی منتشر و اعلام شد که این محصول با نام پیکسل فولد معرفی و در سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

اما در سپتامبر ۲۰۲۱ یعنی چند هفته پیش، منابع نزدیک به شرکت گوگل در گفت‌وگو با وب‌سایت 9to5mac اعلام کردند که اهالی مانتین ویو در حال تست دومین گوشی تاشوی خود با اسم رمز Jumbojack هستند.

هنوز مشخص نیست که این گوشی چه زمانی عرضه خواهد شد. از طرفی هم، اطلاعات دقیقی درباره این دستگاه منتشر نشده و ن‌می‌دانیم که آیا واقعا این اسم رمز متعلق به دومین گوشی تاشوی گوگل است یا مربوط به نمونه اولیه محصولی داخلی در گوگل است که این شرکت برای طراحی قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوشی تاشوی خود مورد استفاده قرار می‌دهد. به هر حال، آنچه می‌دانیم این است که این دو مدل متفاوت از هم هستند. گوشی تاشوی گوگل

یک مدل شبیه به گلکسی زد فولد و دیگری شبیه به گلکسی زد فلیپ

طبق پیش‌بینی‌ها، گوشی تاشوی گوگل با اسم رمز Jumbojack شبیه به گلکسی زد فلیپ سامسونگ خواهد بود. محصول دیگر یعنی Passport نیز همانطور که از نام آن پیداست، شبیه به پاسپورت و گوشی گلکسی زد فولد خواهد بود.

نکته جالب‌تر اینکه به احتمال زیاد اندازه نمایشگر گوشی Passport با اندازه نمایشگر گلکسی زد فولد ۳ برابر خواهد بود. وب‌سایت TheElec مدعی شد که این گوشی به نمایشگر ۷.۶ اینچی مجهز خواهد بود.

در گزارشی دیگر از سوی این وب‌سایت کره‌ای آمده است که سامسونگ تولید پنل‌های OLED تاشوی برای گوشی Passport گوگل را در ماه اکتبر آغاز خواهد کرد. همچنین احتمالا گوگل از کاور فوق باریک سامسونگ برای این گوشی استفاده خواهد کرد که از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. گفتنی است سامسونگ در طی ماه‌های اخیر، همکاری نزدیکی را با گوگل داشته تا بتواند پشتیبانی از گوشی‌های تاشو را به اندروید بیاورد.

گوشی تاشوی گوگل

احتمال عرضه گوشی تاشو گوگل به همراه اندروید 12.1

در سپتامبر ۲۰۲۱، منابع وب‌سایت 9to5mac اعلام کردند که گوشی تاشوی Jumbojack احتمالا به همراه اندروید ۱۲.۱ که با تغییراتی به منظور استفاده بهتر گوشی‌های تاشو از قابلیت‌های اندروید همراه شده، عرضه خواهد شد.

طبق آخرین گزارش‌ها، از جمله به‌روزرسانی‌های ویژه گوشی‌های تاشو در اندروید ۱۲.۱ می‌توان به رابط کاربری بهتر Split-screen و تسک‌بار جدید برای دسترسی راحت‌تر و استفاده چند اپلیکیشن در دو نمایشگر به طور همزمان اشاره کرد.

همچنین لاک اسکرین دستگاه نیز از فضای افقی نمایشگر بهتر استفاده خواهد کرد و برای مثال، نوتیفیکیشن‌ها را در یک سمت و ساعت و دیگر موارد را در سمت دیگر نمایش خواهد داد.

به هر روی، رویداد اخیر گوگل بدون هیچ رد و نشانه‌ای از گوشی‌های تاشوی این شرکت برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آیا در سال ۲۰۲۱، چشممان به جمال این دو گوشی یا حداقل یک مدل از این خانواده روشن خواهد شد یا خیر.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا