اپل

هر آنچه در رویداد Unleashed اپل معرفی نشد

اپل شب گذشته با برگزاری رویدادی اختصاصی که بنا به شرایط این روزهای جهان، به صورت آنلاین برگزار شد، از چند محصول سخت‌افزاری جدید خود پرده برداشت.

محصولاتی همچون مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی، نسل سوم ایرپاد مجهز به قابلیت صوتی Spatial Audio و چیپست‌های جدید M1 پرو و M1 مکس که با توان پردازشی و گرافیکی بالاتری نسبت به مدل سال قبل یعنی M1 معرفی شدند.

اما برخلاف پیش‌بینی‌ها، اپل از چند محصول خود حرفی نزد و رونمایی از آنها به سال ۲۰۲۲ موکول شد که در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این دستگاه‌ها و مرور اجمالی شنیده‌های پیرامون آنها.

مک مینی

قبل از آنکه تیم کوک، مدیرعامل اپل در مراسم شب گذشته روی صحنه بیاید، شایعات زیادی در خصوص معرفی مک مینی جدید مجهز به بدنه‌ای باریک‌تر، قدرت بالاتر و درگاه‌های بیشتر نسب در فضای وب به چشم ‌می‌خورد.

آخرین باری که اپل، این محصول را به‌روزرسانی کرده به سال گذشته بر‌می‌گردد که از پردازنده اختصاصی M1 به جای پردازنده اینتل در آن استفاده شد. با این حال، جان پراسر، افشاگر معروف چندی پیش مدعی شد که این سیستم رومیزی مجهز به پردازنده‌هایی قوی‌تر وارد بازار ‌می‌شوند.

پردازنده‌ای که ابتدا نام M1X برای آن پیش‌بینی شد که در نهایت، اپل از نام‌های M1 پرو و M1 مکس برای نامگذاری این مدل‌های جدید بهره برد. مدل دوم یعنی M1 مکس از توان پردازشی و گرافیکی بالاتری برخوردار است.

مک مینی

در خصوص طراحی مک مینی جدید نیز باید گفت پراسر مدعی شد که مک مینی با ابعاد کوچک‌تر، شیشه پلکسی‌گلس و بدنه آلومینیو‌می‌عرضه خواهد شد که آن را به طراحی آیفون ۱۳ نزدیک ‌می‌کند. انتظار ‌می‌رود که در رنگ‌آمیزی بدنه نیز از دو رنگ استفاده و درگاه‌های بیشتری روی آن تعبیه شود.

اگرچه پراسر تصاویری را نیز از این محصول منتشر کرد اما مک مینی، جایی در کنفرانس اخیر اپل نداشت و به احتمال زیاد در سال آینده میلادی شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود.

آی‌مک پرو بزرگ‌تر

اپل چندی پیش از آی‌مک ۲۴ اینچی خود پرده برداشت و انتظار ‌می‌رفت که از این رویداد برای معرفی نسخه دوم، قوی‌تر و بزرگ‌تر این محصول استفاده کند. برخلاف آی‌مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل، آی‌مکی که از چیپست M1 بهره ‌می‌برد، تنها در یک ابعاد و آن هم ۲۴ اینچ قابل خرید است.

آی‌مک پرو

شواهد حاکی از آن بود که اپل از مدل جدید و «پرو» آی‌مک با نمایشگر بزرگ‌تر رونمایی کند. برخی منابع خبری از به‌کارگیری پنلی ۳۰ اینچی در آی‌مک پرو خبر داده‌ بودند. حال که رویداد اپل، بدون معرفی این محصول به پایان رسیده، انتظار ‌می‌رود که در سال ۲۰۲۲ شاهد رونمایی از آی‌مک ۳۰ و یا حتی ۳۲ اینچی مجهز به پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس و حاشیه کناری باریک‌تر باشیم.

مک پرو

پردازنده M1 مکس اپل معرفی شد و اکنون بهترین فرصت برای به‌روزرسانی مک پرو است. اگرچه شنیده‌ها از معرفی این محصول در کنار دیگر مدل‌های مک در رویداد شب گذشته حکایت داشتند، اما تصمیم اپل چیز دیگری بود.

این پردازنده جدید به لطف مصرف انرژی کمتر، مدیریت بهتر گرما و قدرت پردازشی و گرافیکی بالا، این اجازه را به اپل ‌می‌دهد تا مک پرو خود را با طراحی جمع‌وجورتر وارد بازار کند. در حال حاضر، مک پرو تنها محصولی است که همچنان از معماری اینتل و گرافیک AMD بهره ‌می‌برد.

مک پرو

البته این احتمال نیز وجود دارد که اپل بخواهد از پردازنده‌ای قوی‌تر یعنی M2 در مک پرو خود استفاده کند که باید منتظر ماند و دید که آیا اهالی کوپرتینو به استفاده از M1 مکس در این محصول رضایت خواهند داد یا به دنبال عرضه آن، با چیپستی قوی‌تر هستند.

اپل گلس

اگرچه احتمال رونمایی از محصولات فوق برای رویداد Unleashed اپل بالا بود، اما معرفی عینک واقعیت افزوده و یا واقعیت ترکیبی اپل که تحت عنوان اپل گلس شناخته ‌می‌شود، ک‌می‌دور از ذهن بود.

این عینک هوشمند، یک دسته‌بندی جدید در خانواده محصولات اپل به شمار ‌می‌رود و احتمالا اپل رویدادی اختصاصی را برای آن تدارک خواهد دید. با این حال، هنوز اطلاعاتی زیادی در خصوص این عینک در دست نیست و ابهامات زیادی پیرامون آن وجود دارد.

اما طبق اطلاعات منتشر شده، اپل گلس ‌می‌تواند اطلاعات روی آیفون، آیپد، مک و حتی اپل واچ را پیش روی چشمان کاربر نمایش دهد و احتمالا به یک سیستم عامل سفارشی که شاید GlassOS نام گیرد، مجهز خواهد بود.

اپل گلس

از لحاظ کارایی و عملکرد، اپل گلس شباهت بیشتری به عینک هوشمند گوگل دارد تا مایکروسافت هولولنز. این یعنی کاربران ‌می‌توانند در صورت استفاده از این عینک پیام‌ها، مسیریابی‌ها و ایمیل‌ها را پیش روی چشمان خود ببینند.

طبق آخرین شنیده‌ها، اپل گلس در سال آینده میلادی و با قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد. البته جان پراسر نیز مدعی شد که اپل قیمت ۴۹۹ دلار را برای این محصول در نظر خواهد گرفت.

 

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا