پوشیدنی هوشمندمتا

با عینک هوشمند Ray-Ban Stories فیسبوک آشنا شوید

فیسبوک به تازگی از اولین عینک هوشمند خود که با همکاری شرکت ری‌بن (Ray-Ban) تولید شده، رونمایی کرد.

عینکی که تحت عنوان Ray-Ban Stories شناخته می‌شود و قرار است با قیمت ۲۹۹ دلار و در ۲۰ مدل مختلف وارد بازار شود. به گفته فیسبوک، عینک هوشمند جدید این شرکت از قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و ثبت عکس برخوردار است و حتی کاربر می‌تواند با آن، به آهنگ‌های موردعلاقه خود گوش دهد.

این عینک به دو دوربین ۵ مگاپیکسلی مجهز شده که در دو طرف فریم جای گرفته و می‌تواند علاوه بر عکاسی، ویدیوهایی ۳۰ ثانیه‌ای را نیز ضبط کند. شروع فرآیند ضبط فیلم نیز به دو روش زدن دکمه یا استفاده از اپلیکیشن فیسبوک اسیستنت میسر خواهد بود.

همچنین طراحی این عینک به گونه‌ای است که در حین عکاسی یا فیلمبرداری، یک لامپ LED روی عینک روشن می‌شود تا سایرین از شروع فرآِیند عکاسی یا فیلمبرداری مطلع شوند. برای گوش دادن به آهنگ نیز باید گفت که Ray-Ban Stories به اسپیکرهایی مجهز شده و سه میکروفون نیز برای برقراری تماس‌های صوتی روی بدنه تعبیه شده است.

باتری به کار رفته در این عینک قادر است با یک بار شارژ تا شش ساعت دوام بیاورد. کیس شارژ آن نیز قابل حمل بوده و می‌تواند در هر زمان و مکان، عینک را شارژ کرد. به گفته فیسبوک، این کیس می‌تواند انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن عینک به مدت سه روز را تامین کند.

همچنین این عینک با اپلیکیشن فیسبوک View نیز کار می‌کند و کاربر می‌تواند تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده با این عینک را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد. به گفته فیسبوک،  این اپلیکیشن به منظور اشتراک راحت‌تر محتوا توسط کاربران در پلتفرم‌هایی همچون فیسبوک، واتس‌اپ، اینستاگرام، مسنجر، توییتر، تیک تاک و اسنپ‌چت طراحی شده است.

عینک Ray-Ban Stories در مدل‌های مختلف و البته پنج رنگ متنوع عرضه خواهد شد. هیچ رد و نشانه‌ای از برند فیسبوک روی عینک مشاهده نمی‌شود و فرآیند عرضه آن نیز برعهده شرکت مادر ری-بن یعنی Luxottica خواهد بود.

با عینک هوشمند Ray-Ban Stories فیسبوک آشنا شوید

منبع
Macrumors

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا