تکنولوژی

ایلان ماسک: مقر تسلا به آستین تگزاس منتقل می‌شود

این به معنی ترک کالیفرنیا نیست

پس از مدتها تهدید ایلان ماسک سرانجام تصمیم گرفت مقر شرکت تسلا را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کند.

شرکت تسلا اخیرا یک کارخانه جدید در تگزاس ایجاد کرده و ایلان ماسک در دیدار با سهامداران شرکت این موضوع را به آنها اعلام کرده است.

ماسک هنوز هیچ زمان قطعی برای این انتقال مقر به ایالت جدید اعلام نکرده اما درعین حال اعلام کرده که سرمایه‌گذاری‌های تسلا در افزایش ظرفیت کارخانه‌های موجود در کالیفرنیا ادامه پیدا می‌کند.

به گفته ایلان ماسک افزایش قیمت مسکن در Bay Area باعث شده که بسیاری از مردم به فکر خرید خانه بیفتند و همین باعث افزایش زمان رفت و آمد در این منطقه شده است.

سال گذشته شرکت اوراکل از تغییر مقر خود از سیلیکون ولی به آستین (‌تگزاس) خبر داده بود.

به گفته ماسک این شرکت تلاش خودش را تا جای ممکن برای ماندن در Bay Area  انجام داده اما با این حال همچنان فعلیت‌های توسعه‌ای تسلا در کالیفرنیا ادامه پیدا خواهد کرد و این انتقال مقر به معنی ترک کالیفرنیا نیست.

او گفت: ” ما تا جایی که ممکن است این کار را انجام می‌دهیم، اما حدی وجود دارد که شما می‌توانید آن را در منطقه خلیج در نظر بگیرید، با این حال، ما همچنان به توسعه فعالیت‌های خود در کالیفرنیا ادامه خواهیم داد. این مساله ترک کالیفرنیا نیست.”

با این حال حدود یکسال قبل ماسک در جریان محدودیت‌هایی که ایالت کالیفرنیا برای کسب و کارها در جریان پاندمی ایجاد کرده بود تهدید کرد که در صورت ادامه فشارها  این ایالت را ترک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا