گوگل

گوشی پیکسل 5A 5G گوگل با باتری و نمایشگر بزرگ‌تر معرفی شد

گوگل ساعاتی پیش از گوشی جدید خود به نام پیکسل 5A 5G پرده برداشت. محصولی که به نسبت مدل قبلی خود یعنی پیکسل 4A 5G، به‌روزرسانی‌هایی را در برخی قسمت‌ها از جمله پردازنده، نمایشگر و باتری به خود دیده است.

طبق آنچه گوگل اعلام کرده، پیکسل 5A 5G با قیمت 449 دلار وارد بازار خواهد شد که تقریبا 50 دلار ارزان‌تر از مدل قبلی این شرکت است. هچنین زمان عرضه این محصول نیز 26 آگوست یعنی کمتر از 10 روز دیگر عنوان شده است.

و اما در خصوص مشخصات این گوشی باید گفت که پیکسل 5A 5G به یک نمایشگر 6.34 اینچی اولد (در مقایسه با نمایشگر 6.2 اینچی پیکسل 4A 5G) با رزولوشن 1080p مجهز شده است. اگرچه شنیده‌ها از نرخ رفرش 90 هرتزی برای این گوشی خبر می‌دادند اما پیکسل 5A 5G از نرخ رفرش نمایشگر 60 هرتزی بهره می‌برد.

انرژی مورد نیاز برای باتری این گوشی نیز از یک باتری 4680 میلی‌آمپری تامین می‌شود که در قیاس با باتری 3885 میلی‌آمپری مدل قبلی، ارتقا یافته است. گوگل در این باره عنوان کرد که با یک بار شارژ می‌توان تا یک روز از باتری این گوشی استفاده کرد و در صورت استفاده از حالت Extreme Battery Saver این مدت زمان به دو روز افزایش خواهد یافت.

پیکسل 5A 5G گوگل اولین محصول از سری گوشی‌های خانواده پیکسل A به حساب می‌آید که مجهز به استاندارد ضد آب عرضه می‌شود. طبق اطلاعات منتشرشده، پیکسل 5A 5G از گواهینامه IP67 بهره می‌برد که می‌تواند مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب در عمق یک متری و تا مدت زمان 30 دقیقه را تضمین کند.

فناوری 5G این گوشی با اغلب شبکه‌های مخابراتی کار و از فرکانس sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات محصول جدید گوگل می‌توان به پردازنده اسنپدراگون 765G، رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی اشاره کرد.

 پیکسل 5A 5G

در قسمت پشتی دستگاه، از یک دوربین دوگانه مجهز به سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی و سنسور اولتراواید 16 مگاپیکسلی و در قسمت جلویی نیز از یک سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده شده است. حسگر اثر انگشت نیز برای این گوشی تعبیه شده و درون جعبه دستگاه نیز یک شارژ 18 واتی جای داده شده است.

 پیکسل 5A 5G

بار نرم‌افزاری پیکسل 5A 5G را اندروید 11 به دوش می‌کشد و طبق گفته گوگول، تا سه سال، به‌روزرسانی‌ها و پچ‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. این گوشی تنها در یک رنگ مشکی عرضه می‌شود اما گوگل برای این محصول، کیس‌هایی در رنگ‌های مختلف طراحی کرده که در تصاویر آن را در ادامه مشاهده می‌کنید.

 پیکسل 5A 5G

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا