اپلخودرو

با پیدا نشدن شریک تجاری، اپل در ساخت خودروی برقی خود تنها ماند

گمانه زنی‌های منتشر شده از سوی وبسایت کره‌ای mk. co. kr حاکی از آن است که احتمالا اپل قرار است بار ساخت خودروی برقی خود را تنهایی به دوش بکشد.

اپل از جمله شرکت‌هایی است که همواره شایعات زیادی درباره محصولات و برنامه‌های احتمالی آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود. برخی از این شایعات از پایه پوچند و برخی دیگر ریشه‌هایی ولو اندک در واقعیت دارند. به نظر می‌رسد شایعات حول ساخت خودرو برقی توسط اپل را بیشتر بتوان متعلق به دسته دوم دانست.

شنیده‌های اخیر حاکی از آن است که در مدت اخیر، اپل قصد داشت تا ضمن مذاکره با شرکت‌های خودروسازی، شریک تجاری مناسبی برای همراهی در فرآیند ساخت خودروی برقی خود پیدا کند. هدف اپل از این همکاری و یافتن یک همکار با سابقه در زمینه خودروسازی، کاهش هزینه‌های توسعه محصول و کوتاه کردن زمان عرضه بود.

اما حالا به نظر می‌رسد با ناکامی این شرکت در ایجاد توافق با خودروسازان، قرار است به تنهایی دست به کار شده و خودرویی که مدت هاست درباره آن صحبت می‌شود را بسازد. طبق گزارش ها، اپل پس از آن چنین تصمیمی گرفت که نتوانست مذاکرات خود با هیچ کدام از خودروسازان را به سرانجام برساند.

سخت تر از تصور؛ حتی برای اپل

از زمانی که یکی از مهندسان شرکت، اطلاعاتی را درباره احتمال ساخت این خودرو توسط اپل لو داد، تحلیل گران و صاحب نظران زیادی به انتقاد از این موضوع پرداختند و از آن زمان تاکنون همواره به دیده تردید به موضوع نگاه می‌کنند. در تمام این مدت، بحث‌های بسیاری درباره اینکه آیا اپل توان عملی کردن این ایده را دارد یا خیر مطرح شده است. آنها معتقدند ادعای ساخت چنین محصولی، آن هم وقتی صرفا تنها یک طرح اولیه است، حتی برای شرکت بزرگ و قدرتمندی مانند اپل نیز ادعای بزرگی است.

پس از صرف زمان و پول بسیار در طراحی این خودرو، حالا نوبت به ساخت، تست‌های ایمنی، تعیین ظرفیت‌ها متناسب با چهارچوب‌های رگولاتوری رسیده و جای تعجب ندارد که اپل برای انجام این کارها، به دنبال شریکی کارآزموده‌تر برای تسهیل ورودش به صنعت خودروسازی باشد.

با اینحال، توانایی و قدرت اپل در جذب و به کارگیری استعدادها و نیروهای متخصص و همچنین بازارسازی و فروش و محصولات را نباید نادیده گرفت و این امر می‌تواند تاثیر بسزایی در پیمودن موفقیت آمیز مسیر ساخت این خودرو داشته باشد.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، اپل اخیرا کوین لینچ، مدیر ارشد بخش تکنولوژی‌های پوشیدنی شرکت خود را به پروژه تایتان (نام پروژه اخیر اپل برای ساخت خودرو) منتقل کرده است.

در صورت صحت این موضوع، به نظر می‌رسد اپل در ساخت این خودرو شدیدا مصر است که حاضر شده یکی از افراد کلیدی خود را به این پروژه اختصاص دهد

 

نوشته های مشابه

‫1,047 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا