اپلخودروخودرو الکتریکی

مذاکرات اپل با هیوندای برای تولید خودروی خودران

به نظر ‌می‌رسد که شرکت هیوندای قصد دارد تا تولید اولین خودروی خودران اپل را بر عهده بگیرد.

پس از انتشار گزارش نشریه کره‌ای Korea Economic Daily مبنی بر آغاز مذاکرات اپل و هیوندای برای تولید خودروی خودران الکتریکی اپل، ارزش سهام هیوندای با رشدی 19 درصدی مواجه شد. یکی از نمایندگان هیویندای در گفت‌وگو به این وب‌سایت اعلام کرد که اپل در حال مذاکره با چند شرکت است که هیوندای نیز از جمله این شرکت‌‌هاست و مذاکرات اولیه آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، اپل پیشنهادات و طرح‌‌های خود را در دو حوزه تولید خودروی الکتریکی و همچنین طراحی باتری به هیوندای ارائه داده و این شرکت کره‌ای نیز در حال بررسی موارد است. گفته ‌می‌شود که عرضه خودروی خودران الکتریکی اپل بین 5 تا 7 سال به طول خواهد انجامید.

اپل هنوز واکنشی را در قبال انتشار این خبر نشان نداده است. هیوندای نیز اگرچه به اپل اشاره نکرد، اما گفت که درخواست‌‌هایی را از سوی برخی شرکت‌‌ها برای همکاری و توسعه خودروهای خودران دریافت کرده اما از آنجایی که این مذاکرات در مراحل آغازین است، هنوز هیچ تصمی‌می‌اتخاذ نشده است.

چند سالی است که اخبار مربوط به تصمیم اپل برای عرضه یک خودروی خودران در فضای وب مشاهده ‌می‌شود اما هنوز جزییات دقیقی در خصوص این پروژه از سوی اهالی کوپرتینو منتشر نشده است. با این حال، مینگ- چی کو، تحلیلگر برجسته دنیای آی‌تی و محصولات اپل چندی پیش اعلام کرد که احتمالا تا سال 2028 خبری از عرضه این خودرو نخواهد بود.

منبع
CNBC

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا