اپلخودروخودرو الکتریکی

خودروی اپل به راننده نیاز ندارد

به نظر می‌رسد که خودروی جدید اپل به طور کامل خودران خواهد بود و کسی پشت فرمان این خودرو نخواهد نشست.

در واقع، این خودرو برای حرکت نیازی به کمک راننده و سرنشین ندارد و با توجه به برنامه‌‌ای که از قبل مشخص می‌شود و نه رانندگی کاربر، حرکت خواهد کرد. این یعنی، محصول جدید اپل با مدل‌های خودران تسلا متفاوت و با محصولات وایمو شرکت آلفابت شبیه خواهد بود.

این اطلاعات را یک منبع داخلی از شرکت اپل در اختیار وب‌سایت CNBC گذاشته و مدی شده است که این این خودو کاملا خودران و الکتریکی طراحی خواهد شد و بدون نیاز به راننده به مسیر ادامه خواهد داد.

با توجه به فناوری‌های موجود، می‌توان دو مدل خودروی  خودران را متصور شد؛ نخست، آن دسته از مدل‌هایی که امروزه نیز در بازار وجود دارند و به لطف برخورداری از سنسورها و دوربین‌های متعدد می‌توانند در موقعیت‌هایی به صورت خودران حرکت کرده و راننده می‌تواند کنترل فرمان به این سیستم واگذار کند.

اما احتمالا اپل مسیر دوم را برای خود انتخاب کرده است؛ تولید خودروهایی که خودشان در هر شرایطی قادر به حرکت خواهند بود و تنها کاری که سرنشینان می‌توانند انجام دهند، تعیین مقصد است.

سیستم‌های کمک راننده که در حال حاضر در خودروهای تسلا و دیگر خودروسازان مشاهده می‌شود، قادر به حرکت تمام خودران نیستند و راننده می‌بایست حضور داشته و بر حرکت خودرو نظارت داشته باشد. در واقع، این خودروها کارهای معمولی و ساده را می‌توانند انجام دهند و در شرایط دشوار قادر به ارائه عکس‌العملی مناسب نیستند.

اما مهندسان اپل قصد دارند تا این مشکل را برطرف کنند. البته اپل در این راه تنها نیست و شرکت ویامو را نیز در کنار خود می‌بیند. این شرکت نیز در حال تلاش برای توسعه چنین فناوری و قابلیتی در خودروهای خودران خود است.

پروژه خودروی الکتریکی اپل از سال 2014 آغاز شده و این شرکت تاکنون مهندسان زیادی را در صنعت خودروسازی به استخدام خود درآورده است. همچنین این شرکت اخیرا با عقد قراردادی 3.6 میلیارد دلاری با کیا موتورز وارد همکاری شده تا بتواند این خودرو را به مرحله تولید برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا