اپل

با آیپد مینی جدید اپل آشنا شوید

اپل دقایقی پیش و در جریان کنفرانس ماه سپتامبر خود، از عضو جدید خانواده آیپد مینی خود پرده برداشت.

این تبلت به نسبت مدل قبلی خود یعنی آیپد مینی ۵ که به نمایشگر ۷.۹ اینچی مجهز بود، بزرگ‌تر شده و از نمایشگری ۸.۳ اینچی بهره می‌برد. به گفته اپل، پیش سفارش این دستگاه از امروز آغاز شده و از هفته آینده با قیمت پایه ۴۹۹ دلار قابل خرید خواهد شد.

آیپد مینی جدید از حاشیه‌های کناری باریک‌تر و لبه‌های گردتری بهره می‌برد و در حال حاضر، عنوان کوچک‌ترین تبلت اپل را یدک می‌کشد. پیشتر در خبرها آمده بود که اپل از نمایشگر مینی LED در این تبلت استفاده خواهد کرد و این محصول نیز به مانند مدل آیپد پرو با این فناوری عرضه خواهد شد. اما این انتظار به واقعیت تبدیل نشد و اپل از نمایشگر رتینای معمولی در آیپد مینی خود استفاده کرد.

با این حال، تغییرات محسوسی در طراحی این تبلت لحاظ شده که آن را از مدل‌های قبلی این شرکت که تقریبا بدون تغییر عرضه می‌شدند، متمایز می‌کند. در نسل ششم آیپد مینی، علاوه بر حاشیه‌های باریک‌تر، از رنگ‌بندی متنوع‌تری نیز بهره می‌برد.

در خصوص مشخصات این تبلت نیز باید گفت که به درگاه USB-C، تاچ آیدی، سیستم اسپیکر جدید دوربین ارتقایافته در قسمت‌های جلویی و پشتی مجهز شده است. در آیپد مینی نسل ششم از دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید جدید برای ثبت عکس‌ها و فیلم‌های سلفی استفاده شده که از قابلیت Center Stafe نیز بهره ‌می‌برد. در قسمت پشتی از یک دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط فیلم های 4K استفاده شده است.

با آیپد مینی جدید اپل آشنا شوید

این تبلت از فناوری ارتباطی ۵G و از سرعت دانلود حداکثر تا ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از نسل دوم قلم هوشمند اپل پنسل نیز برای کاربران فراهم شده است. به گفته اپل، این قلم از طریق خاصیت مغناطیسی خود قادر به چسبیدن به قسمت کناری شاسی این آیپد مینی است.

اپل همچنین اعلام کرد که پردازنده این دستگاه می‌تواند تا 40 درصد عملکردی سریع‌تر را نسبت به مدل قبلی ارائه دهد و توان گرافیکی آن نیز تا 80 درصد سریع‌تر خواهد بود.

با آیپد مینی جدید اپل آشنا شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا