اپل

زمان عرضه آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ اعلام شد

اپل در کنفرانس مجازی امروز خود زمان عرضه نسخه‌های جدید آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ را اعلام کرد.

به گفته اپل، دارندگان گوشی‌های آیفون می‌توانند از روز ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور)، به‌روزرسانی آی او اس ۱۵ را دریافت کنند. نسخه‌ای که اوایل امسال و در خلال کنفرانس توسعه دهندگان اپل (WWDC ۲۰۲۱) معرفی شد.

تغییرات مهم و زیادی در آی او اس ۱۵ اعمال شده که از جمله آنها می‌توان به حالت جدید فوکوس (Focus Mode) اشاره کرد. علاوه بر قابلیت مزاح نشوید (Do Not Disturb)، کاربر می‌تواند حالت‌های مختلف را تنظیم و مشخص کند که نوتیفیکیشن‌های مربوط به چه اپلیکیشن‌ها و افرادی اجازه نمایش دارند. درواقع، کاربر می‌تواند فوکوس خود را با توجه به کاری در حال انجام آن است، تغییر دهد. از میان این حالت‌ها می‌توان به حالت کار، حالت خواب، حالت تمرین و غیره اشاره کرد.

قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید دیگری نیز همانند اپلیکیشن جدید Weather، به‌روزرسانی نقشه‌ها در اپلیکیشن مپس، ارتقای عملکرد فیس تایم و ظاهر جدید سافاری به این نسخه اضافه شده است.

همچنین آی او اس ۱۵ قادر است در عکس‌ها، به دنبال متن بگردد. این ویژگی به نام لایو تکست (live Text) شناخته می‌شود و با کمک آن، کاربر می‌توان متن موجود در عکس راهایلایت، کپی  و پیست کند.

به گفته اپل، دارندگان آیفون ۶اس و مدل‌های بعد از آن می‌توانند آی او اس ۱۵ را دریافت کنند. همچنین، تمامی‌نسخه‌های آیفون SE و آخرین مدل آیپد تاچ نیز قادر به دریافت این آپدیت خواهند بود.

طبق گفته اپل، کاربران آیپد نیز می‌توانند از همین تاریخ یعنی ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور)، به‌روزرسانی آیپد او اس ۱۵ را دریافت کنند. این نسخه نیز به قابلیت‌های جدیدی همچون اپ لایبرری و ویجت‌هایی با قابلیت تنظیم سایز مجهز شده است.

اپل همچنین زمان عرضه واپ او اس ۸ را نیز همزمان با دو به‌روزرسانی قبلی اعلام و عنوان کرد که دارندگان ساعت هوشمند اپل واچ می‌توانند ساعت خود را از ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) به واچ او اس ۸ اپدیت کنند.

طبق آخرین اطلاعات، این نسخه جدید به قابلیت‌های جدیدی همانند پشتیبانی از برخی ویژگی‌های آی او اس ۱۵ همانند حالت فوکوس مجهز شده است. افزون بر این، واچ فیس‌ها و تمرین‌های جدید را نیز می‌توانند برای کاربران جالب توجه باشند.

زمان عرضه آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ اعلام شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا